Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
I tråden namns att man inte behöver byta kabeln från pannan till panelen.
Till panelen följer det med en 6 meters kabel, hur kan jag kolla att den är identisk med den som redan finns dragen från värmaren?
Nya CP panelen behöver ju en kontinuerlig spänning var har ni tagit den ifrån?
fick ta kontinuerlig spänning från strömbrytaren till taklampan där det även fanns en jord framdragen.
I tråden namns att man inte behöver byta kabeln från pannan till panelen.
Till panelen följer det med en 6 meters kabel, hur kan jag kolla att den är identisk med den som redan finns dragen från värmaren?
Nya CP panelen behöver ju en kontinuerlig spänning var har ni tagit den ifrån?
Menar du kretskortet eller sladden från panelenBumpar lite.
Är det någon som har hittat installation beskrivningen? Hittar bara manual och installations beskrivning, men det står inget på den om vart eller hur den skall installeras på pannan.
Bryter du strömmen helt så måste du in i menyn och resetta systemet om du ska ha igång det igenSv: Konvertering till Truma CP plus
Hejsan.
Förutom klockan, är det nåt annat som återställs om man bryter strömmen till sin CP?
Jag monterade min i helgen men matade med ström från ett 12v-uttag i köket.
Fick även för mig att CP skulle kunna hantera nattsänkning. Men har inte hittat det i menyn någonstans... Någon som vet?
AlltMenar du kretskortet eller sladden från panelen
Allt
Vart skall den in på pannan?
Är det Rj12 kabel?
Fick inte med någon.
Vad har du för kabel mellan panelen å pannan nu då. I min använde jag befintlig Rj12 som redan satt där. Annars är det i honan i pannan som är Rj12
Stämmer gamla kabeln. Sen matar du panelen med 12v från lämpligt ställeAha. Så det är samma kabel som den gamla displayen? Plus ström?
Tusen tack.Stämmer gamla kabeln. Sen matar du panelen med 12v från lämpligt ställe