F
F.d. 55521
Guest

I vår husbil har vi luftburen värme och det har sina nackdelar bla på vintern när man bör kunna använda el för att hålla ner kostnaden för värme.
Jag har funderat på att komplettera med el på något sätt. Kupévärmare funkar bra, men väsnas. De är inte gjorda för att ha i miljöer där människor vistas.
Jag har sökt och hittade då denna som har många fördelar enligt mig. Den suger kall luft från baksidan nere vid golvet och utblåset sitter högt uppe. den väsnas betydligt mindre.
Första året ställde vi den ganska nära sängen där bak, vilket medförde att den startade och stannade ganska ofta på grund av att det blev stora temperaturskillnader i husbilen.
I vår hittade jag den ideala platsen för värmaren. Den största värmeförlusten, är i vårhus bil i förarhytten, därför bör den placeras mellan förarstolarna och blåsa luften bakåt i husbilen.
Vi har nu fått en jämnare värme i husbilen, den slår inte av lika ofta vilket innebär att man vänjer sig lättar e med det lilla surr som uppstår när fläkte är i gång.
Senast redigerad av en moderator: