Dette høres greit ut og er du sikker på at cellespenning har hvert 3,6V + på alle cellene?
Ditt batteri har oppgitt til ladespenning 14,6V +-0,1V og det er cellespenning på 3,65V mange/de fleste LFP batterier oppgis til ladespenning 14,4V som er cellespenning på 3,6V.
Nå vil alltid cellespenningen variere mest på topp eller bunn nivå det er ved et av de nivåene produsenten balanserer cellene og det spørs hvor nøye de er da.

på SOC 10-90% burde det ikke skille så mange 100mV. Har også fått forståelse at disse innebygdde BMS kan ha en "liten" finger med i spillet og balansere cellene til en hvis grad i topp og bunnleie og det er jo egentlig i et område ikke LFP batteriene trives.
Så igjen er du sikker på tilstrekkelig cellespenning og enda ikke får rett verdier på SOC i Appen? Vil jeg prøvd "svenskeknappen" som mange her i Norge kaller den
Nå med all electronic og elektroniske duppeditter som lager krøll kan ting 0 stilles ved å slå det av på igjen, gjøre det strømløst, o.s.v. ved problematiske dataprogram og Apper får man ofte beskjed om og avinstallere og legge inn igjen på nytt.
Så var jeg deg ville jeg avinstallert App og lagt den inn på nytt og blir det ingen endring da ville jeg tatt kontakt med selger og hørt om de kunne gjøre noe? De har kanskje tilganger via App eller andre program for å 0 stille. Batteriet virker jo tydligvis innenfor kravene og så er det om en har behov for SOC avlesning?
Mange har jo andre/egne batterimonitorer som gir den verdien og du har panelet som gjør det. Så er det ingen enkel fix å få det i Appen og du ikke har behov for det, tror jeg nok trygt du kan la det være, men hør hva selger sier.