Bodelsdörren är ganska otät i ovankant på samma sida där låset sitter. Den runda tätningslisten är knappt klämd som den är på gångjärnssidan. Törs man knäcka dörren på något sätt? Hur i så fall? Hela insidan är ett helt "skal" av plast.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hur ser låsbyglarna ut på din bil?
På vår kan man justera läget på två byglar i karmen som låsbyglarna greppar runt när man stänger dörren. Då tvingas dörrbladet täta bättre mot karmen. Har man inte lyckats dra åt dessa maximalt glider de utåt och dörren tätat sämre...
OK - vi har ju två byglar men med bara en förstår jag att det är svårt med den metoden.
Att knäcka till en skev plastdörr låter vanskligt - går det att täta med extra tätningslist där glipan är större?
Finns ju självhäftande som kanske går att montera på befintlig eller på motstående sida om det bara är list på en sida??
Hej.
Vi hade precis likadant på vår dörr. Samma dörr också verkar det som på bilden.
Jag letade efter justeringsställen men hittade inga. Pratade med dom på Hymercenter. Dom hade heller inga andra förslag än att trycka till dörren med försiktighet.
Jag gjorde som så att jag lade ett mothåll i nederkant på dörren och sedan tryckte jag till där uppe.
Började försiktigt. Efter några tryck blev jag nöjd.
Är det bara lite. kan man kanske justera låsbygeln, men det räckte inte för mig.