• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Europa runt på 6 månader.

Dag 7: Salines där Baines till Langogne. 36 mil o gott vårväder. VI lämnade campingen med ännu en god natts sömn i bagaget vid 11 tiden. Stannade snabbt för att tanka och handla lite matvaror. Att handla i en fransk butik har sina sidor, både vad gäller de kulinariska och de oväntade. Mitt i...
817
  • Utvald
Dag 6: Colmar till Salines des Baines Dagen började med ljuva fågelsång sisådär vid 06 tiden, jag somnade dock om. Vi hade sovit jättebra här f.ö. Vid halvåtta snåret klev Anneli up ur sängen o gick för att duscha. Jag har infört denna ordningsgång på nya campingsites så att Anneli ta reda på om...
745
Reseberättelser
[ Dag 5: Vianden till Colmar. Beräknat till 350km. Lugnt o stilla blev det på parkeringen inatt, fast det hade regnat till o från under natten. Morgonen var grått, dimmigt och trist så det blev ett lätt beslut att åka vidare mot Colmar. Men först en promenad med Ludde runt en del av Viandel. Ett...
762
Reseberättelser
[ Dag 4: Goda vänner, gott råd och en kunglig frukost. En tyst o lugn natt på Henke o Coritas garage infart samt förre kvällens trivsam småsnack över god mat o dryck gav oss den goda sömnen som vi behövde. VI vaknade utvilade och pigg. När vi rullade upp jalusierna möts vi av glada gomorronrop...
771
Reseberättelser
[ . Dag 2. Som sagt vi sov gott på parkeringen, vaknade i god tid för att ta oss de sista 500 metrarna till färjan, vars biljettpris blev det dubbla som jag hade trott. När jag kollade hemma kostade den mellan 560 och 600 kronor, nu kostade det 1084kr. När jag kollade vår det deras tidig bokning...
653
Reseberättelser
[ Dag 3. Tulpanfälten och besök hos Henk o Corita.ì Efter en ganska dålig natt pga en rejäl fest på andra sidan kanalen från Kleine Beltewiede camping vaknade vi kl. 06:00, gick upp 06:30 och duschade. Därefter fixade Anneli frukost samt jag rastade Ludde. Efter frukosten var det dax att tömma...
  • Utvald
Ja nu har vi kommit iväg. Det ska bli spännande. VI åkte strax innan kl. 12 med första stopp i Varberg för lite lunch. En god linssoppa med kidney bönor samt knäcke macka med ost.. mycket gott. VI fortsatt vår resa söderut i fantastastiskt vår väder, 19 gr. som bäst, dock inte så länge då...