Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
W 17 H Summer mode with empty water container Switch heater off and allow it to cool. Fill boiler with waterHar en Truma 6E, som tydligen är i "summer mode" eftersom jag får varningskoden W17H. Hur ändrar jag detta ? Finns det någon "switch" eller ska jag knappa in något på Trum CP Plus Control Panelen. I så fall vad
Tackar, prövade detta- Stängde av och tömde varmvattenberedaren (boiler). Därefter fyllde jag "boilern" (10 liter)....Efter ett tag fick jag "W17H" igen. Såg att man kan "resetta" Truman på två sätt. Nämligen fråm Truman:s truma CP Plus controll. Funkar inte det då kan man pröva att "resetta" på själva Thruman (se youtube). Har prövat att "resetta" från trumans CP Plus Control..icke. Har dock ej prövat att "resetta" via själva thurman. Är det någon som har testat detta ?W 17 H Summer mode with empty water container Switch heater off and allow it to cool. Fill boiler with water
Detta hittade jag
Bara att resetta via truman. Inget försvinner den startar bara om. Det den gör är att nolla felkoder. Sen får du även initiera om panelen. Förhoppningsvis ska allt fungera normalt senTackar, prövade detta- Stängde av och tömde varmvattenberedaren (boiler). Därefter fyllde jag "boilern" (10 liter)....Efter ett tag fick jag "W17H" igen. Såg att man kan "resetta" Truman på två sätt. Nämligen fråm Truman:s truma CP Plus controll. Funkar inte det då kan man pröva att "resetta" på själva Thruman (se youtube). Har prövat att "resetta" från trumans CP Plus Control..icke. Har dock ej prövat att "resetta" via själva thurman. Är det någon som har testat detta ?