Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Förstår inte riktigt vad kylskåpet har med toan att göraVi åkte ner till en härlig strand, men det var så mycket husbilar där så vi åkte tillbaka. Oftast är det mycket husbilar ute på helgerna som åker hem sent på söndag kväll. Här är husbilsåkarna lite yngre. Oftast föräldrar med barn (många barn). Många gånger kommer andra i släkten och sover i vanliga bilar bredvid. Så ofta är det 8-10 pers som stojar runt med ungarna vind för våg.
Vi hade ju bytt kylskåp i fredags till ett kompressorkylskåp före vi drog iväg på lördagen. Frugan skulle gå på toa och klagade lite...
Visa bilaga 207270Visa bilaga 207271 Visa bilaga 207269
Hon hade svårt att få plats med rumpan. Hmm! Svårt att vara ute utan dusch och toa. Vi är ju just nu på La Palma på en söndag. De som gjorde det är på Gran Canaria och har stängt. Provade att knuffa på det lite med axeln, men den satt bergfast.
Nöden har ingen lag. Jag måste göra det själv. Ringde Marocko Max som talade om att det var fastsatt med 4 träskruvar under några plastpluppar. Aha! Busenkelt! Tog fram skruvdragaren och skruvade ur skruvarna. Utom en!!!! Den hade rundad skalle. Provade på alla sätt att få bort den. Borrade även bort huvudet, vilket medförde att det var en pigg som stack in kylskåpet från sidan. Den var ju helt omöjlig att få bort.
Visa bilaga 207273
Ser lätt ut på bilden men den satt som berget och blev bara mer rund ju mer jag försökte. Snokade runt i verktygslådan och hittade ett bågfilsblad. Tejpade lite silvertejp som handtag i ena ändan och började såga skruven genom kylskåpsspringan. Efter ca 20 min fick jag av den.
Duttade till kylskåpet med axeln igen. Nu gick det bättre. Satte dit 4 nya skruvar i den nya positionen. Voala nu kan vi bajsa och duscha igen.
Visa bilaga 207274
Hasta Luego
Jo det stämmer, men eftersom vi inte kunde öppna dörren var det svårt att ta sig in på toan.Det satt för långt ut för att stänga dörren till toan
Så fungerar det inte i Spanien. Då får du gå till domstol och det tar minst 2 år. Men jag mailade dem och de ska byta några fönster öppnare kostnadsfritt. Och jag fick en ursäkt av dem.Ok tittade lite nogare på bilderna så dilemmat det borde ju verkstan sett du får ge dom en fet faktura.
Härliga bilder från ett av våra favoritresemål. Vi har ju aldrig varit där med husbilen men besöksmålen är ju desamma och vi älskar att hyra en lite cab och snurra runt med. Vyerna är ju nästan oslagbara när man är uppe i Bergen. Tycker nog att GC erbjuder mer än Teneriffa fast strandpromenaden i Las Americas är outstanding för en tidig joggingrunda. Ha det gött och fortsätt inspirera.Nu är snart husbilssemestern över.
Åkte på norra La Palma i lördags. Helt underbart men lite hög höjd var det.
Visa bilaga 207693Visa bilaga 207694
Lider med dig och dina krämpor jag har bara 1 i handicap, ryggen.
Jag har letat som en galning efter poler med invändig M8 gänga, funderade på att testa och vrida av en pol från ett bly/syra batteri i hopp om att dom var invändigt gängade i M8. Alla adaptrar jag hittar är poler man ska skruva fast genom polen och ner i batteriet.
Är du säker på att du inte ska skruva ner en M8 bult/skruv i batteriet, det är inte så att den bult du har idag går att skruva ur?
I mitt fall var det enklare att åtgärda än jag anade, jag skulle ha det som fanns att köpa och inte den varianten du nu också söker efter!
Mina köpte jag på: Poladapter M8 2-pack - Blyackumulatorer
Tackar! Ja! Det är sådana som batterikillen vill sätta på i olika dimensioner. Jag ska ta kort idag efter att ha tagit bort stolen så han ser alla anslutningar. Så att han kan ta med rätt grejer. Men kan man sätta pol adapters är det ju bara att flytta rakt av.Rörkabelskor kanske kan vara lösningen. På denna sida hittar du även en enkel (men effektiv) press för sådana: Oisolerade rörkabelskor, 10 st.
Pålle
Försökte med mej idag HassrPS! Säkert 50 pers har hört av sig idag. Blev ju hackad för 6 veckor sedan och nu skickar de meddelande från Turkiet till alla mina 423 kontakter jag hade då. Lämna inte ut något.