Fantastiskt vad de kan hitta på! Tänk att det är möjligt att sälja en elektronisk mojäng som kräver en telefon utöver själva sensorn för att ersätta en eller två libeller, något som dessutom funkar utan batteri.
//Michael, medlem
Ja det är otroligt vad man kan hitta på. Jag har inte den turen att födas med ett vattenpass inbyggt, så jag får nöja mig med att kunna skilja på upp och ner och det känns ganska ok ändå.
Jag skaffade EasyLevel då vi åkte husvagn ganska skönt att backa till husvagnen i nivå så bra som underlaget tillät, speciellt när det rengnar och då hade det inte hjälpt med inbyggt vattenpass i huvet.
Vi har nu skaffat husbil då min fru till största del sitter i rullstol, vi kände att det skulle vara skönt att ha toaletten så till att vi slapp göra bytet mellan bil och husvagn när behov infann sig när vi var på rull.
Vi hittade en beg husbil med passande planlösning, men den var utrustad med något så onödigt som Hydrauliska stödben, jag var väl inte så imponerad av försäljarens argument om att det måste man ha. Men döm om min förvåning vad det har varit helt underbart i vinter snålblåst, regn snöyra och kallt ner till -25 när vi varit ut och åkt 80% fricampat, bara ner med stödbenen med fjärrkontrollen och köttbullarna har leget i mitten på stekpannan. Vad en onödig grej kan va bra ibland.
Och nu när det är bättre väder och frugan är mer intresserad att sitta ute så insåg jag att EasyLevel kan vara till hjälp trots stödbenen som ställer bilen i nivå utan min inblandning, det kan vara bra ibland att kunna kör eller backa in bilen i så bra nivå som möjligt då det är viktigt att fot steget inte hamnar för högt då det blir problem för frugan att ta sig in och ut.
Hur det kan bli med onödiga grejor.
Många investerar enorma summor i solcellsanläggningar med appar för våra telefoner mikrovågs ugnar och airfryers kaffe kapselbryggare och 32"-40" tv apparater som gör att man måste ha svindyra inverter m.m. listan kan göras lång.
Sen campar man några månader på sommaren. Då är det bra att kunna vara kaxig och säga jag har då inbyggt vattenpass i huvet.
Ibland kan man bli förvånad över vad jag inte trodde också kan vara bra Det vissa inte behöver kan vara till stor hjälp för andra.
Classe.