Hade problem med airbaglampan för 2 år sedan,läste av felkoder, kommer ej ihåg felkoden men kunde få fram "short to ground" eller jordfel.
Letade upp airbagmodulen på vår husbil Burstner Nexxo 690 årsmodell 2016,den är placerad tillsammans med startbatteriet under plastplattan .
Jag tog bort airbagmodulen och öppnade den,men det verkade vara OK,inget svart sot eller kalllödning.
Jag återmonterade den och nu fick jag ingen kontakt alls med felkodsläsaren,tog bort kontakterna som har en bygel som fälls över, när man har monterat den,och fick kontakt, men felkoden kom tillbaks direkt när jag återställt den.
Då kom grannen som är biltekniker,och tog bort kontakterna och tryckte dit dom superhårt innan han fällde över bygeln som låser dom,jag återställde felkoden och nu har lampan varit släckt i 2 år.
I mitt fall var felet en kontakt som skakat loss utan att du kunde se det bygeln höll den plats, men med glappkontakt som följd, och en plastkontakt med aningen dålig passform tror jag, och därför tryckte inte låsbygeln tillräckligt hårt ,utan våld fick användas för att få total kontakt på alla stift.
Jankro den du visar på bild ser väldigt lik ut om man jämför med den som sitter på vår husbil.