Jag var med om liknande i Grekland med min grekiska scooter, var i en olycka där jag inte kontaktade försäkringsbolaget, då jag var osäker på jag skulle gå till väga så jag betalade ca en 200:-€ för att reparera scooter, däremot ringde jag polisen och de kom och skrev en rapport om olyckan....
Ca 1 år senare är jag med i en ny olycka med scooter... Ringde denna gång också polisen som gjorde en rapport, ringde även försäkringsbolaget då jag hade en grekisk kvinna bak på scooter, så hon pratade med försäkringsbolaget...
Ca 2 år senare byter jag försäkringsbolag... Till min stora förvåning kunde jag inte genast få en ny försäkring, den andra olyckan hade utretts och jag var helt oskyldig till den. Däremot den första olyckan var inte utred, och så länge den inte var utred kunde jag inte få en försäkring... Det gick ca 1 månad innan försäkringsbolaget hörde av sig, och till min glädje var jag också oskyldig till den första olyckan...
Här i Grekland kan man tydligen inte byta bolag om du är orsaken till flera olyckor under en viss period.. Tror to. m att ditt försäkringsbolag kan vägra dig en försäkring om du orsakar olyckor....