Roddan
HBK Medlem
Hej jag är nyfiken på min släkt som jag aldrig träffat.
En del av min släkt är från Krokek. Min morfar heter Gustav Albert Hagberg Blom. Som levde på Tysktorpet. Född 1904-03-07. Död 1985 ?. Han hade Flera syskon som heter Blom. Som var duktiga skidåkare. Namn Arne Hilding Josef Helge Olga
och Magda. Som jag känner till.
Min andra del av släkten kommer från Växjö min gammel morfar och mormor som heter Ernst Magni Karlsson Född 1872. Vendla Amanda Karlsson Född 1880.
De levde en tid i Telestad. Senare Bergnäs. De hade fem barn som bodde på olika håll i vårt land. Två söner blev kvar i växjö. Bertil Ernstsson och
Lenart Karlsson. Bertil arbetade som skomakare??? Olga Broman och
Agnes Hagberg Blom Flyttade till Norrköping. Astrid Korp till Charlottenberg.
Det är vad jag vet om min släkt.
Jag hoppas på att någon som ser det här känner till något som kan
hjälpa mig en bit. Någon brukar känna någon.
Mvh Roddan
PS: Ser fram emot våren med nya Husbilen
En del av min släkt är från Krokek. Min morfar heter Gustav Albert Hagberg Blom. Som levde på Tysktorpet. Född 1904-03-07. Död 1985 ?. Han hade Flera syskon som heter Blom. Som var duktiga skidåkare. Namn Arne Hilding Josef Helge Olga
och Magda. Som jag känner till.
Min andra del av släkten kommer från Växjö min gammel morfar och mormor som heter Ernst Magni Karlsson Född 1872. Vendla Amanda Karlsson Född 1880.
De levde en tid i Telestad. Senare Bergnäs. De hade fem barn som bodde på olika håll i vårt land. Två söner blev kvar i växjö. Bertil Ernstsson och
Lenart Karlsson. Bertil arbetade som skomakare??? Olga Broman och
Agnes Hagberg Blom Flyttade till Norrköping. Astrid Korp till Charlottenberg.
Det är vad jag vet om min släkt.
Jag hoppas på att någon som ser det här känner till något som kan
hjälpa mig en bit. Någon brukar känna någon.
Mvh Roddan
PS: Ser fram emot våren med nya Husbilen
Senast ändrad: