Hej ,jag har en comfort- matic låda som piper och inte drar. Står att jag skall kolla transmission. Har kollat olja ok. När jag rört med spaken fram och tillbaka då går det att köra ibland. Finns det någon som har något tips.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Vad kostade det kalaset utan bärgningen. ?Vad är en Comfort-matic?
Är det en robotlåda? I så fall låter det som hydraulpumpen håller på att lämna in, då får du vara jäkligt glad om du tar dig till verkstad.
Råkade ut för detta på en tidigare husbil MB Sprinter med deras robotlåda & det blev en väldans spektakulär bärgning efter en natt på ICA’s parkering i Mellerud.
Jag kan också killgissa,tror inte det är hydraulpumpen utan någon övrig elektronik som spökar,men som Topaz skriver det finns något 100tal fel att välja på.Vad är en Comfort-matic?
Är det en robotlåda? I så fall låter det som hydraulpumpen håller på att lämna in, då får du vara jäkligt glad om du tar dig till verkstad.
Råkade ut för detta på en tidigare husbil MB Sprinter med deras robotlåda & det blev en väldans spektakulär bärgning efter en natt på ICA’s parkering i Mellerud.
Tyvärr kommer man inte att lösa problemet utan en ordentlig felsökning på Fiatverkstad, och det kan vara en mängd olika fel,så någon hjälp till TS annat än felsökning är svårt att ge.Nu råkade det vara så att beteendet kändes väldigt bekant från min egen upplevelse med en sån låda. Men visst kan det väl vara någon tryckgivare etc.
Att påstå att det kan vara 100 olika fel är väl ändå att ta i & någon hjälp till frågeställaren är det inte heller!
Har du prova med att "TRAMPA" hårt på Bromspedalen vid stillastående. ?Hej ,jag har en comfort- matic låda som piper och inte drar. Står att jag skall kolla transmission. Har kollat olja ok. När jag rört med spaken fram och tillbaka då går det att köra ibland. Finns det någon som har något tips.
Det sitter ingen liten behållare bredvid min hydralbehållare. Ser inte likadant ut. Min behållare sitter inte vid vaccumklockan.här är båda både olja och kopplingVisa bilaga 194687
Vad skulle det ha för uppgift att trampa HÅRT på bromspedalen ?Har du prova med att "TRAMPA" hårt på Bromspedalen vid stillastående. ?