Hej kamrater. Provat att vintercampa för första gången och får inte riktigt till det med värmesystemet. Har en Burstner Argos 747 från 2021 med Alde 3020. När man står med ström inkopplad har jag aldrig lyckats köra på 3kw elpatron trots att det garanterat finns tillräckligt med ampere i stolpen. Mer än 2 kw går inte att köra då slår det ut någon form av överbelastningsskydd/automatsäkring i bilen, på invertern. Har inte lyckats lura ut hur det där hänger ihop? Sommartid har det löst ut när man kört ac samtidigt med annan förbrukare, hårtork eller liknande. Det är ganska logiskt, men om allt är avstängt och enbart värmepanna/pump går, då tycker man ju att man ska kunna utnyttja 3 kw på el + gasol.
Får inte riktigt fram värmen till främre delen av bilen med 2 kw + gasol när det är minusgrader ute. Pannan går och cirkulationspumpen i läge 3. Kört läge 5 för att få mer fart på vattnet och avluftning. Nivå i expansionskärl strax över min.
Någon som kan förklara hur man bäst löser detta? Alla säger ju att det blir så go värme i bilarna på vintern.. Inte riktigt där ännu.
Får inte riktigt fram värmen till främre delen av bilen med 2 kw + gasol när det är minusgrader ute. Pannan går och cirkulationspumpen i läge 3. Kört läge 5 för att få mer fart på vattnet och avluftning. Nivå i expansionskärl strax över min.
Någon som kan förklara hur man bäst löser detta? Alla säger ju att det blir så go värme i bilarna på vintern.. Inte riktigt där ännu.