Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag hade liknande problem med min bil, Pilot på MB 316 chassi.
Minsta lilla ojämnhet på vägen och vi höll på att slå ihjäl oss inne i bilen.
Bytte stötdämpare fram och bak, bladfjäder i fram och monterade luftbälgar i bak.
Samma visa igen.
Året efter var det dags att börja åka igen men fasade nästan för det p.g.a. obehaget vid ojämnheter i vägen, vilket det ju finns gott om i vårt land.
Mitt i sommaren var det dags för däckbyte, och tro det eller ej, det blev en helt ny bil.
Hade samma däck, Michelin för husbil, och lufttryck före och efter däckbytet.
Har även monterat bort luftbälgarna som inte behövs.
Hej,Det är ett bekant problem att bladfjädrarna slutar vara böjda (som de ska) när bilen blir lite äldre; de är inte verkligen designade för permanent utnyttjandet av den högst tillåtna vikten, men det är precis det som händer på husbilar, annars än på kommersiella bilar som är omväxlande tomma och fullt lastade. Tror att nya fjädrar av samma typen kommer hjälpa till.
Våran plåtis har luftfjädring på bakaxeln och vi kör med ± 300 kPa. Inget problem med att bilen guppar / gungar. Samtidigt är det dock att konstatera att ett sånt fordon (Ducato och syskonen) aldrig når personbilens komfort.