Någon mer än jag som tröttnat på Caravan försäkrings fakturerings system. Har konstant genom åren
haft problem med deras fakturering om man inte ställer av eller på på huvudförfallodagen.
Ex. Har huvudförfallodag 1 maj och fakturering halvårsvis. Ställde av bilen 15 okt. Påställningsförsäkring gäller
till 1 nov. Jag skulle då ha avställningsförsäkring från 15 okt. I stället hinner det komma en ny påställningsfaktura
från 1 nov. Jag ringer upp och då svarar man att jag ska betala ett visst belopp så täcker det avställning fram till första maj.
Någon faktura kommer inrte på detta.
När jag nu skall ställa på i april har jag fått avställningsfaktura från 1 maj. Ringer igen och får till svar att betala avställningsfaktura
så kommer det en ny senare. Så här har det hållt på varje vår och höst i flera år.
jag har påpekat för kundmottagaren att det är något fel i erat erp system för fakturering. Du måste gå till ekonomi avdelningen så de
rättar till detta. Samtliga kundmottagare har förklarat att de är medvetna om problemet men ingentind händer
Tänk om man skulle göra som några av våra vänner gör ställer på bilen när den andvänds och ställer av så fort de kommer hem. Det blir
flera gånger om året. Då blir det väl kaos i deras system med faktureringen.
Har påpekat för dem att kolla If system. Har en sportbil försäkrad där som ställs av vinterhalvåret. Fungerar perfekt. När jag ställer av kommer det inom några dagar ny
avbeställningsfaktura med ev. avdrag för påställning fram till förfallodagen. Samma sak vid påställning.
Och kundtjänst håller helt med om att så ska det fungera, men är inte kapabla att få deras faktureringsmodul i erp systemet ändrad av
ekonomiavdelningen. Helt sanslöst.
Nu blir det Länsförsäkringar istället.
haft problem med deras fakturering om man inte ställer av eller på på huvudförfallodagen.
Ex. Har huvudförfallodag 1 maj och fakturering halvårsvis. Ställde av bilen 15 okt. Påställningsförsäkring gäller
till 1 nov. Jag skulle då ha avställningsförsäkring från 15 okt. I stället hinner det komma en ny påställningsfaktura
från 1 nov. Jag ringer upp och då svarar man att jag ska betala ett visst belopp så täcker det avställning fram till första maj.
Någon faktura kommer inrte på detta.
När jag nu skall ställa på i april har jag fått avställningsfaktura från 1 maj. Ringer igen och får till svar att betala avställningsfaktura
så kommer det en ny senare. Så här har det hållt på varje vår och höst i flera år.
jag har påpekat för kundmottagaren att det är något fel i erat erp system för fakturering. Du måste gå till ekonomi avdelningen så de
rättar till detta. Samtliga kundmottagare har förklarat att de är medvetna om problemet men ingentind händer
Tänk om man skulle göra som några av våra vänner gör ställer på bilen när den andvänds och ställer av så fort de kommer hem. Det blir
flera gånger om året. Då blir det väl kaos i deras system med faktureringen.
Har påpekat för dem att kolla If system. Har en sportbil försäkrad där som ställs av vinterhalvåret. Fungerar perfekt. När jag ställer av kommer det inom några dagar ny
avbeställningsfaktura med ev. avdrag för påställning fram till förfallodagen. Samma sak vid påställning.
Och kundtjänst håller helt med om att så ska det fungera, men är inte kapabla att få deras faktureringsmodul i erp systemet ändrad av
ekonomiavdelningen. Helt sanslöst.
Nu blir det Länsförsäkringar istället.