Lantvallen
FD HBK Medlem
Toalampan på Thetfordtoaletten lyser rött fast den är tömd.
Vad kan man göra?
Vad kan man göra?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Man får inte skaka tanken så hårt. Då kan givaren inne skadas eller hamna ur läge.Toalampan på Thetfordtoaletten lyser rött fast den är tömd.
Vad kan man göra?
Jag gör som du. Manuell ockulär mätning.Redan när vi köpte bilen insåg jag att den där manicken enbart var gjord för att marknadsförarna hos Thetford skall få något mer att skriva om i broschyrer mm. Den var uppenbarligen inte gjord för att hålla i en husbil som kör med delvis fylld kassett på skumpiga vägar. Jag fick rätt, den slutade fungera efter ett par år.
Vi har en Thetford C250 men det är förmodligen ungefär samma uppbyggnad på nivågivaren. Jag löste det så att jag helt enkelt tog bort givaren i tanken samt tejpade över lysdioden (bakom panelen och över själva dioden) med svart eltape. Nu får den blinka bäst den vill utan att störa. Jag ser ju direkt när det börjar bli dags att leta tömningsplats när jag öppnar bladventilen, utan elektroniska arrangemang.
//Michael, medlem