Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Heosafe verkar vara ett prisvärt larm,larmar du alla dörrar med magnetkontakter?GeoSafe GPS är ett utmärkt men samtidigt billigt larm som fungerat faktiskt över förväntan för min del. En fin app används för aktivering och statusavläsning av bl.a. position, signalnivåer och tex. batterispänningen i bodelen vilket alltid är en intressant uppgift. Kan dock tyvärr visa ett part tiondels volt fel.
Larm fås vi mobilen om ansluten rörelsedetektor, dörrbrytare eller läget för husbilen har förändrats ett förutbestämt avstånd från uppställningsplatsen efter aktivering. En liten siren ingår i leveransen.
Själv har jag valt att montera larmet, som är enkelt att installera, helt dolt i husbilen så att tjuvarna inte skall kunna hitta och förstöra larmfunktionen.
Verkar bara fungera på 2g nät . Senast i slutet av 2025 förväntas 2G- och 3G-näten att ha fasats ut.Heosafe verkar vara ett prisvärt larm,larmar du alla dörrar med magnetkontakter?
Fungerar det med kontantkorts sim ?
/Göran
Jag har haft defa-larm i några husbilar och varit nöjd med dom. Jag skall räkna upp vilka funktioner jag tycker är viktiga.Ok prosafe verkar populärt.
Ingen som har några synpunkter på Avara eller sensor(caravanclub)
Jag är nog ute efter ett enklare larm utan abonnemang.
Tittade lite Defa DVS90,någon som har synpunkter på detta.
/Göran
Samma här har använt Defa på 3bilar,fungera bra ,inga fellarm,skallarmar alltid bilen på kvällen.Jag har haft defa-larm i några husbilar och varit nöjd med dom. Jag skall räkna upp vilka funktioner jag tycker är viktiga.
Kontakter på alla dörrar. Ev.alla luckorna också
Sensor som täcker av hela husbilen bakom förar-och passagerarstolarna, då kan det komma någon inålande genom ett fönster så känner rörelsedetektorn av detta.
Skalskydd dvs du kan avaktiveras rörelsedetektorn när du sover / glöm inte att stänga av larmet innan någon dörr öppnas på morgonen/
Kopplat till bilens sirenhorn och varningsblinkers.
Dekaler ock blinkande lampa i fönstret som visar att larmet är aktiverat.
Hei!Ok prosafe verkar populärt.
Ingen som har några synpunkter på Avara eller sensor(caravanclub)
Jag är nog ute efter ett enklare larm utan abonnemang.
Tittade lite Defa DVS90,någon som har synpunkter på detta.
/Göran
Om du inte har trådlöst till en husbil blir det en väldigt lång tråd eller så får du stå hemma på tomtenHoppas kan du göra men det hjälper inte då det inte finns något trådlöst larm som är bra.
Återkoppla gärna när du har installerat och testat.Jag skall montera in detta larm i min nu helgen.
Så jag hoppas att det är ett bra larm
Visa bilaga 224053