"Ladda ner" var fel uttryckt, även om det laddas ner till Tv'ns satellitmottagare från satelliten. "Lägga till" är kanske rätt ord.Nu hänger jag inte med, menar du att en transponder är detsamma som en kanalplats?
"På Lyngsat-listan får du titta efter t ex kanalnamn och språk, och markera aktuella transpondrar innan du sätter igång att ladda ner."
Menar du att ladda ner till en USB eller är jag på fel spår då?
När jag söker på Oyster finns det ett antal Transpondrar som man tydligen kan lägga till via "Adanced setup" Kan då heta ex. vis 11428 H 27500.
Hur ska man veta vilken TV-kanal det är när det inte finns med på varken Allentes eller Lyngsats lista?
Som du/ni säkert har förstått kan jag inte detta och är ingen datanörd så ni måste förklara så enkelt som möjligt, tack.
Det jag gör i TV-mottagaren är en sökning, då lagras kanalinställningen i min S2 mottagare. Borde vara något liknande i din Oyster box.
De transpondrar som du talar om i din Oyster är väl då sådana som inte hör till Allente.
Du får gå in på Lyngsats webbsida och lista alla transpondrar på Thor, igen - min lista visar bara Allente. Har svårt att serva med en sådan lista just nu; Petar på mobilen på ställplats Tidaholms Fisk