Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Vi tar alltid Kielfärjan från Göteborg. Inte billigaste alternativet. Helt perfekt att komma iland utvilad kl:900 och sedan fortsätta söderut och slippa rusningstrafiken i HamburgHej, vi funderar på att åka till södra Tyskland och Österrrike till sommaren. Vilket är det smidigaste sättet att ta sig till Tyskland? Jag tänker på faktorer som ekonomi, restid, mil på vägarna. Vi är inne på att åka Rödby-Puttgarden men det finns ju alternativ såsom Trelleborg-Sassnitz och även Kiel färjan. Vi har ju stor husbil som är nästan 7 m lång så jag kan tänka mig att Kiel färjan inte är billig att nyttja för ändamålet. Vi bor i Göteborg förresten. Synpunkter från andra som rest uppskattas. /Anders
Den färjan är svindyr. Fick betala nästan en tusenlapp för 20 minuter förra året.Och kommer man från nordost, så är nog H-H-färjan bästa valet. Om det sedan är bättre med Stora Bält än Rödbyfärjan kan väl vara en smaksak.
Låter ju överkomligt! Funderar på detta alternativ.Vi brukar Trelleborg Rostock 1850kr tor, juli och hem i augusti, 6 m och släp 3 m
Ok, skall testa det du säger. Tack för nyttig info.Går du med i husbilsklubben så tjänar du in medlemskapet på första rabatten du får. Jag brukar gå in och testa med en beställning utan att fullfölja och sen väljer jag lite olika veckodagar då kan man hitta riktigt billiga priser, jag har även blivit med i finnlines och tt line så jag får hela tiden mail med erbjudande och det kan man spara mycket pengar på. Sista blijetten malmö- travemunde natt med hytt och sex meter husbil kostade 880kr bra hytt med tv och dusch på en färja är det gratis bastu och liten pool.
Rostock är ju bra om man ska rakt ner och vill slippa hamburg. Jag har parkerat i hamnen ganska nära centrum.
Går du med i husbilsklubben så tjänar du in medlemskapet på första rabatten du får. Jag brukar gå in och testa med en beställning utan att fullfölja och sen väljer jag lite olika veckodagar då kan man hitta riktigt billiga priser, jag har även blivit med i finnlines och tt line så jag får hela tiden mail med erbjudande och det kan man spara mycket pengar på. Sista blijetten malmö- travemunde natt med hytt och sex meter husbil kostade 880kr bra hytt med tv och dusch på en färja är det gratis bastu och liten pool.
Rostock är ju bra om man ska rakt ner och vill slippa hamburg. Jag har parkerat i hamnen ganska nära centrum.
Riktigt billigt där!jag åkte rostock trelleborg med stena för en vecka sedan 11 meter lång o 3.4 hög 607 kr köpte biljetten 70 min innan avgång på nätet
Jag bokar ALLTID max 1dygn innan ut / inresa och bäst är några timmar före. Oftast kanonpriser och aldrig blivit nekad plats. Dock försöker jag undvika torsdag kväll - måndag morgon. Och skulle man bli kvar på kajen e ju inte de hela världen man e ju ändå hemma.
Kanske bara är tur. Men så har jag gjort dom senaste 15 - 20 åren och i de flesta fall jag kommer ihåg så har de varit kanon priser.Hej,
Att priserna skulle droppa närmare avgången kände jag inte till så jag kollade väldigt många både på TT och speciellt Stena där man både kan bläddra dag för dag eller se en hel månad åt gången.
Rak upp och ner verkar det som bokningspriserna sjunker först en vecka fram i tiden.
Priser några timmar före avgång kan man av naturliga skäl bara kolla en i sänder och det gav inte heller något belägg för att det generellt skulle vara som du skriver.
Är det något jag missat?
//Conny
PS
Hur väljer man mellan TT och Stena?
DS
Hej, vilken/vilka linjer är det du åkt och är det under semesterperioden eller före/efter?Kanske bara är tur. Men så har jag gjort dom senaste 15 - 20 åren och i de flesta fall jag kommer ihåg så har de varit kanon priser.
oftast trelleborg - sassnitz och ibland trelleborg-rostock jag åker mestadels slutet aug - slutet maj c,a 10 ToR . Detta några gånger med husbussen 11 meter och resten cheva van 5.70 meter.Hej, vilken/vilka linjer är det du åkt och är det under semesterperioden eller före/efter?
/CG
Hej,Kanske bara är tur. Men så har jag gjort dom senaste 15 - 20 åren och i de flesta fall jag kommer ihåg så har de varit kanon priser.
bra fråga ! min plånbok och hyfsat bra koll på ordinarie priser. Alltså ingen statistikHej,
Jämfört med vad?
//Conny