HusseNisse
HBK Medlem
Hej åker till Spanien med husbil vilket simkort ska jag ha rautern
Mvh janne
Mvh janne
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Beställ hem två telenor kontantkort så om du inte hittar något bättre ladda en i taget i Spanien det gör du online.Jag har laddat med 150gb a 425kr o det funkar i SpanienHej åker till Spanien med husbil vilket simkort ska jag ha rautern
Mvh janne
Enligt Telenor gäller rena surfkort bara i SverigeBeställ hem två telenor kontantkort så om du inte hittar något bättre ladda en i taget i Spanien det gör du online.Jag har laddat med 150gb a 425kr o det funkar i Spanien
Konstigt har använt dom i flera år i Spanien du kan välja hur du laddarEnligt Telenor gäller rena surfkort bara i Sverige
Har använt dessa kontantkort i flera år dom är nog inte rena surfkort du väljer hur du vill ladda.Enligt Telenor gäller rena surfkort bara i Sverige
Du skaffar ett vanligt kontantkort hos Telenor, ladda detta med enbart surf tex. 150GB 435kr detta fungerar i hela EU inga problem.Men för 425kr 150 gb så enligt prislistan är det bara surfkort
som enligt Telenor bara fungerar i Sverige .
Om det fungerar i Spanien så mycket bättre har själv valt fastprisavtal av ovan anledning men provar vid nästa laddning bara surf.
Kortet jag fick för surf i Europa och Spanien från Wifi.se är ett kort från movistar.Hej
När min svenska Halebopsurf i routern tog slut i Spanien i September så köpte jag ett Movistar kontantkort med 140 Gb för 20 €, funkade mycket bra i Spanien och hela vägen hem till Sverige.
Kortet jag fick för surf i Europa och Spanien från Wifi.se är ett kort från movistar.
Kom i postlådan häromdagen. Färdigt att aktivera vid behov och betalas via Klarna eller Swish först då.
Tack Stefan!Då har jag nytt att berätta om detta.
Jag ringde wifi.se i morse och frågade hur jag skulle få igång det. Samtalet gick så här ungefär:
- Hej!
- Hej!
- Jag är i Spanien och tryckt in båda SIM-korten i varsin slot i routern.
- Nej, det räcker med det ena och det ska vara i SIM-1-porten.
- Men varför har ni skickat två kort?
- Jo, ifall det ena går sönder så har du ett i back-up.
- Aha! Smart!
- Tack, jag vet!
- Men vad gör jag nu?
- Ta koden som står på SIM-kortet du installerat och maila det till oss så aktiverar vi det åt dig.
Sagt och gjort. Efter en stund hoppade internettet igång! Nu är jag en lycklig wifi.se-kund.
Visa bilaga 231411
Många dioder lyser grönt. Och grönt är bra!
Visa bilaga 231412
Test på hastigheten
Jag tycker det är bra sprutt på pryttlarna. 38Mb/s i nedladdning, 10Mb/s upp.
Då har jag nytt att berätta om detta.
Jag ringde wifi.se i morse och frågade hur jag skulle få igång det. Samtalet gick så här ungefär:
- Hej!
- Hej!
- Jag är i Spanien och tryckt in båda SIM-korten i varsin slot i routern.
- Nej, det räcker med det ena och det ska vara i SIM-1-porten.
- Men varför har ni skickat två kort?
- Jo, ifall det ena går sönder så har du ett i back-up.
- Aha! Smart!
- Tack, jag vet!
- Men vad gör jag nu?
- Ta koden som står på SIM-kortet du installerat och maila det till oss så aktiverar vi det åt dig.
Sagt och gjort. Efter en stund hoppade internettet igång! Nu är jag en lycklig wifi.se-kund.
Visa bilaga 231411
Många dioder lyser grönt. Och grönt är bra!
Visa bilaga 231412
Test på hastigheten
Jag tycker det är bra sprutt på pryttlarna. 38Mb/s i nedladdning, 10Mb/s upp.
Hej Anders.Hej,
Ni som använt/använder Telenor kontant-simkort i Eu utanför Sverige, hur mycket har ni använt som mest per månad och totalt per år? Går det använda mer än 100GByte/månad?
Mvh
Anders