smålänningen
HBK Medlem
Oftast läser man om mindre bra handlare så tänkte balansera inläggen lite.
Har gått ifrån husbil till husvagn just nu, men blir troligen husbil om något år igen.
Köpte i helgen en Knaus 560 hos Skoklosters Husbilar & Husvagnar. Företaget säljer i första hand Pilote husbilar men även andra husbilar och husbilar.
Då det var en bit att åka så kom vi överens med ägaren Daniel om hämtning av vagn utanför ordinarie öppettider (kl 10 lördag morgon) = inga problem.
Vid hämtning var vagnen upptypad från 1450kg totalvikt till 1700kg. Genomgången av vagnen gick smidigt och allt var i ordning. Ett handtag krånglade, men nytt beställdes från Bergholms och skickas hem till mig.
Väl hemkommen fälldes markisen ut och en skada upptäcktes. Mail till firman och svaret var: ”Fota skadan, mät markisen. Är det mindre skada finns lagningskit annars skickar vi ny markis”. Efter fotot skickats in kom svaret direkt ”ny markis skickas från tyskland under veckan”.
Med andra ord är jag väldigt nöjd med hur firman skött kommunikation och kundvård. Svar på mail har kommit inom 24h (oftast snabbare) trots att det just nu är högsäsong med hög belastning .
Samtidigt som vi hämtade vagnen kom en barnfamilj och kikade på en husbil. De fick direkt hjälp, vilket inte är fallet hos alla husbilshandlare (talar av egen erfarenhet). Så företaget är helt klart värt ett besök.
Har gått ifrån husbil till husvagn just nu, men blir troligen husbil om något år igen.
Köpte i helgen en Knaus 560 hos Skoklosters Husbilar & Husvagnar. Företaget säljer i första hand Pilote husbilar men även andra husbilar och husbilar.
Då det var en bit att åka så kom vi överens med ägaren Daniel om hämtning av vagn utanför ordinarie öppettider (kl 10 lördag morgon) = inga problem.
Vid hämtning var vagnen upptypad från 1450kg totalvikt till 1700kg. Genomgången av vagnen gick smidigt och allt var i ordning. Ett handtag krånglade, men nytt beställdes från Bergholms och skickas hem till mig.
Väl hemkommen fälldes markisen ut och en skada upptäcktes. Mail till firman och svaret var: ”Fota skadan, mät markisen. Är det mindre skada finns lagningskit annars skickar vi ny markis”. Efter fotot skickats in kom svaret direkt ”ny markis skickas från tyskland under veckan”.
Med andra ord är jag väldigt nöjd med hur firman skött kommunikation och kundvård. Svar på mail har kommit inom 24h (oftast snabbare) trots att det just nu är högsäsong med hög belastning .
Samtidigt som vi hämtade vagnen kom en barnfamilj och kikade på en husbil. De fick direkt hjälp, vilket inte är fallet hos alla husbilshandlare (talar av egen erfarenhet). Så företaget är helt klart värt ett besök.