petterssonbj
HBK Medlem
Ok Pålle det vart lite dubbelt då du hann imellan men vi var ju likvärdiga i svaren
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Dessa bilar bilar får skatten 25-30.000 kr/år redan nu och med samma antal karensdagar vid avställning som idag, dvs 15 dagar.Har läst de nya skattereglerna men förstår inte vad som händer med bilar som nu tas ut 2020 fram till 2021 då reglerna införs. De står att beskattningen sker efter de gamla reglerna. Innebär det en beskattning då på 25-30 tusen för en 3,5 ton plåtis?
Eller landar man på ca 12000kr för 2020? Tacksam om någon kan reda ut detta.
Hälsningar
Glädjen
Tex. byggs nya vägar för miljarder samtidigt vill man minska biltrafiken.....Tänk om dom som bestämmer gjort utredningen först och sedan beslutat om ev höjning av avgiften, då man sett följderna och osäkerheten för alla led i husbilsbranchen. Men man kan i bland få för sig att dom har tunnelseende eller också förstår dom inte verkligheten av sina beslut. Vi har ju några mera sådana beslut när det gäller transportsektorn.
Ja om man tänker som stadsbo så verkar det ju bra ifall man tror att Sverige fungerar utan landsbygd, man stänger ju möjligheten för landsorts boende att få ett normalt liv.Tex. byggs nya vägar för miljarder samtidigt vill man minska biltrafiken.....
Nu hänger jag inte med ,det är i storstäderna satsningen sker på nya vägar,samtidigt är det där man vill minska biltrafiken mest.Ja om man tänker som stadsbo så verkar det ju bra ifall man tror att Sverige fungerar utan landsbygd, man stänger ju möjligheten för landsorts boende att få ett normalt liv.