Hej, här finns uppenbart kunskapsbanken
Jag har köpt en Teltonika RUT240 (LTE). Av inläggen ovan att döma skulle jag konsulterat er före, men ibland vet man så mycket för lite, att man inte ens vet att man bör fråga ... *eller hur det nu blev*
Jag har ivf köpt ovan router. Jag har sökt på diverse ställen som säljer denna inklusive deras egna hemmaportal. Men jag finner inte någon info om just det som ovan diskuteras; Band 28A/Band 28. Ovan hittade jag dock att Band 28 är LTE på 700 MHz. Kan det vara så ordnat att namnet på min router; RUT240 (LTE) är precis detta som diskuteras? Har förutom denna router också lagt till en liten puck-antenn för 4G med en main antenna och auxilliary antenna, jag tänkte ersätta den bylsiga där uppe.
Kör med Telias 4G abonnemang.
Tror ni detta kommer bli det som behövs för att få hygglig täckning i de flesta fallen? Kan överleva någon glitch, tillhör generationen som överlevde med svart bakelittelefon, men vore skoj att i de flesta fall kunna kolla nyheter och väder och spela musik ifall regnet öser ner.
Tack på förhand för alla synpunkter, även om de skulle visa sig vara ett felköp, bättre nu än säsongsstarten nästa år.