F
F.d. 64253
Guest
Hej
Är på väg att byta växellåda på en Husbil, byggd på Renault Master 2006. 2,5 dci.
Det som följer med den renoverade lådan är, olja och ett papper där dom rekommenderar att fylla lådan med 3,6 liter, precis den mängd dom skickat med.
Söker man på nätet så skall det vara 2,8 liter, alltså är 2,8 liter alldeles för lite vilket innebär att man kan få lagerproblem, precis det som denna bil har råkat utför.
Jag tror att det är ingående stocken i lådan som får lagerproblem, då missljudet är varvtals relaterat, hörs väldigt tydligt under 2000 varv och helt oberoende av vilken växel man kör på. Oljudet kommer efter några mils körning.
Bilen har gått 2500 mil.
Är på väg att byta växellåda på en Husbil, byggd på Renault Master 2006. 2,5 dci.
Det som följer med den renoverade lådan är, olja och ett papper där dom rekommenderar att fylla lådan med 3,6 liter, precis den mängd dom skickat med.
Söker man på nätet så skall det vara 2,8 liter, alltså är 2,8 liter alldeles för lite vilket innebär att man kan få lagerproblem, precis det som denna bil har råkat utför.
Jag tror att det är ingående stocken i lådan som får lagerproblem, då missljudet är varvtals relaterat, hörs väldigt tydligt under 2000 varv och helt oberoende av vilken växel man kör på. Oljudet kommer efter några mils körning.
Bilen har gått 2500 mil.