Krister Ursula 18
HBK Medlem
Efter 14 månader inom hemlandets gränser är tid att resa utanför gränsen igen. Det blir Polen.
Vi är bjudna på ett stort bröllop med minst 150 gäster vid vår midsommar tid.
Det skall bli intressant.
Det som slår mig, vi kan inte resa utan telefon, appar och internet.
Det börjar i hemmet med att beställa och boka resan, och betala.
Valet blir TT line, som vi brukar på de senaste resorna.
Vi sparar mycket bränsle att åka till Polen direkt och skippa Tyskland.
Nästa användning av telefonen var när vi skulle betala nya ställplatsen i Trelleborg.
Denna gång med qr code appen. Med lite tålamod fixade vi det, betalade och fick vår code till grinden.
Efter en natts sömn var det tid att åka till TT Lines incheckning i hamnen.
Telefonen igen, nu för att läsa streckkoden på biljetten som kommit på mailen, i den obemannade inchecknings automaten.
Det började bra men när den skulle läsa passen gick det inte. Jag fick gå in på det bemannade kontoret och få hjälp med incheckningen. (Jag hade inte gjort fel enl. tjejen.)
Vi hade turen att få resa med TT Lines nya färja med det gamla namnet Nils Holgersson. Det är deras största fartyg. Mycket stort.
En upplevelse att resa med en ny fräsch färja. Den gick mycket tyst och snabbt.
Avresa 08,15 och framme i Swinoujscie 13,30.
Nu när vi tog hytt kunde man både slumra och även ta en dusch innan det blev tid för en lunch med köttbullar och potatismos i restaurangen.
En lugn och avslappnad färjetur innan den fortsatta resan på de Polska vägarna.
Krister o. Ursula
Vi är bjudna på ett stort bröllop med minst 150 gäster vid vår midsommar tid.
Det skall bli intressant.
Det som slår mig, vi kan inte resa utan telefon, appar och internet.
Det börjar i hemmet med att beställa och boka resan, och betala.
Valet blir TT line, som vi brukar på de senaste resorna.
Vi sparar mycket bränsle att åka till Polen direkt och skippa Tyskland.
Nästa användning av telefonen var när vi skulle betala nya ställplatsen i Trelleborg.
Denna gång med qr code appen. Med lite tålamod fixade vi det, betalade och fick vår code till grinden.
Efter en natts sömn var det tid att åka till TT Lines incheckning i hamnen.
Telefonen igen, nu för att läsa streckkoden på biljetten som kommit på mailen, i den obemannade inchecknings automaten.
Det började bra men när den skulle läsa passen gick det inte. Jag fick gå in på det bemannade kontoret och få hjälp med incheckningen. (Jag hade inte gjort fel enl. tjejen.)
Vi hade turen att få resa med TT Lines nya färja med det gamla namnet Nils Holgersson. Det är deras största fartyg. Mycket stort.
En upplevelse att resa med en ny fräsch färja. Den gick mycket tyst och snabbt.
Avresa 08,15 och framme i Swinoujscie 13,30.
Nu när vi tog hytt kunde man både slumra och även ta en dusch innan det blev tid för en lunch med köttbullar och potatismos i restaurangen.
En lugn och avslappnad färjetur innan den fortsatta resan på de Polska vägarna.
Krister o. Ursula