• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Platser att tvätta husbilen

Peter Gemoll

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
32340
Medlemskap
2024
Finns det någon lista/karta över platser där man kan tvätta sin husbil? Gör-det-självhallar med extra högt i tak. Helst med trappa upp till en ramp på sidan av. Så man kommer åt att spola av solpaneler mm på taket.
Lastbilstvätten i Stenungsund. Hann tvätta 1ggr sedan kom raset. Men snart igång igen hoppas jag

Clapton

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
10179
Medlemskap
2024
På Erikslund i Västerås finns stor tvätthall med sidoramp att spola ovanifrån. Har använt den efter vinterkörning.
Med vänlig hälsning,
Claes

fjplarsson

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
32777
Medlemskap
2024
Idag noterade jag att Qlean har en tvätt ute i Viared i Borås nära motorvägen. Inte så mycket info där men man får ladda ner app för att öppna grindarna men det är öppet dygnet runt. Jag vaskade av sista turens insekter för under två hundra. Två tvättutrymme den ena med trappa. Min bil är 7.40 lång/ strax under 3.30 hög och det kunde jag gå runt med handtagen utan problem
Så gött att komma hem med tvättad bil.
PS om man är sugen på att kolla vikten så finns det en våg öppen på andra sidan motorvägen innan man svänger av motorvägen mot Biltema.DS

pilsner

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
18944
Medlemskap
2025
Idag noterade jag att Qlean har en tvätt ute i Viared i Borås nära motorvägen. Inte så mycket info där men man får ladda ner app för att öppna grindarna men det är öppet dygnet runt. Jag vaskade av sista turens insekter för under två hundra. Två tvättutrymme den ena med trappa. Min bil är 7.40 lång/ strax under 3.30 hög och det kunde jag gå runt med handtagen utan problem
Så gött att komma hem med tvättad bil.
PS om man är sugen på att kolla vikten så finns det en våg öppen på andra sidan motorvägen innan man svänger av motorvägen mot Biltema.DS
Jag åkte genom Svenljunga förra veckan och såg att det fanns en självtvätt med ramper, den såg ut att var ny .

Toppen