F
F.d. 58689
Guest
Kors då, här går det minsann undan!!Nu är det fikapaus på Biltema i Jönköping.
Bra drag under galoscherna i Audin, förstår jag!!!
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Kors då, här går det minsann undan!!Nu är det fikapaus på Biltema i Jönköping.
Nu blir väl Lancern svartsjuk....Köpt mig en liten praktisk combi coupe!
Fråga Bengt, han nog fick byta kallingarna när han kom hem tror jagBra drag under galoscherna i Audin, förstår jag!!
Den står på vinterförvaring. Tas fram igen när vårsolen tittar fram och vägarna är fria från salt. Den är ju en helt annan upplevelse att köra, den glider man fram i lagom takt, Audin är ju en en kul bil att trampa på gasen på en kurvig väg och känna g-krafterna i kurvorna. Den ligger som ett strykjärn på vägen. Det kan man inte säga om Lancern, den är som en gammal ranglig damcykel i jämförelse.Nu blir väl Lancern svartsjuk....
Hälsningar
Peter
Han planerar att åka i början på december och jag hakar väl på i januari nångång om allt går som det ska.Vad har hänt Bengtic är han på väg söder ut
Webbarna och han hade väl lite olika åsikter.
Nu är det fikapaus på Biltema i Jönköping.
Har även besökt pastrorn i Linköping som ska hålla i Åsas begravning.
Hälsa Bengtic att det är tråkigt att vi inte får delta i hans resa.Han planerar att åka i början på december och jag hakar väl på i januari nångång om allt går som det ska.
Jag får väl skriva lite om hans resa också när jag kommer ifatt honom.Hälsa Bengtic att det är tråkigt att vi inte får delta i hans resa.
Hälsningar
Peter
Vet du om Bengtic är aktiv på något annat forum?Jag får väl skriva lite om hans resa också när jag kommer ifatt honom.
Jag har sett Bengt på någon av grupperna på FB, Husbilsvänner tror jag.Vet du om Bengtic är aktiv på något annat forum?
Bengtic avvaktar och ser hur det går med coronaläget. Jag avvaktar också och ser hur det utvecklats. Man vill ju inte bli fast på en camping och inte få lämna tomten, då är jag hellre hemma i huset.Han planerar att åka i början på december och jag hakar väl på i januari nångång om allt går som det ska.
Han vigde oss på Swedish Bike Meet på High Chapparall och Åsa villa ha honom på sin begravning och så blir det.Har även besökt pastrorn i Linköping som ska hålla i Åsas begravning.
Jag har ju varit genom en liknande upplevelse som du och tagit mig genom den. För min del valde jag att sälja den nya NB vi köpt mindre än ett år innan Lars-Åke dog. Dels tyckte jag den innehöll för mycket känslor för mig, inte så mycket minnen men väl framtidsplaner. Dels tyckte jag den var för stor för mig. Jag vald istället att gå tillbaka till plåtislivet där vi en gång i tiden startade vårt husbilsliv. Efter det har jag både gjort några av de resor vi planerat och besökt ett antal av de platser vi varit på tillsammans. Det har varit goda upplyftande men ibland också jobbiga upplevelser för mig. Numera lever jag utan problem det liv i Santa Pola som jag planerade för tillsammans med LÅ. Min känsla är att han skulle uppskattat att jag fortsätter mitt liv fullt ut i vår gemensamma anda och inte bara överlever.Det där med lutfisken var mest på skoj, varken jag eller Åsa tycker om lutfisk.
Jag firar jul med min bror och hans familj. Blir första turen med Ture utan Åsa, får se hur det känns.
Jag vet inte än om jag kör söderut efter nyår, coronan härjar ju överallt nu. Till sommaren blir det Dalarna, kanske ännu längre norrut.
Blir helt klart annorlunda att åka utan Åsa men blir ju mycket enklare också. Ingen att ta hänsyn till och man kan även besöka platser som inte är så handikappvänliga. Fast jag hade ju heller haft det besväret och haft Åsa vid min sida.
En kompis sa att jag kanske inte ska åka till platser som Åsa o jag har varit på, kan väcka för mycket minne. Jag vet inte. Vad säger ni som varit i samma situation?
Ja jag tror att det blir samma för mig. Vi hade ju planerat att åka till Dalarna i sommar, besöka Dalhalla bla. Jag tänker göra den turen och känna hur det känns. Känns det inte bra så är det ju bara att köra nån annanstans. Sverige är ju stort.Efter det har jag både gjort några av de resor vi planerat och besökt ett antal av de platser vi varit på tillsammans. Det har varit goda upplyftande men ibland också jobbiga