Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Förmodligen inteMalus var väl dödsstöten.
Helt säkert en bidragande orsak. Sverige var det enda landet i Europa som minskade nybilsförsäljningen av husbilar under pandemin.Förmodligen inte
Det är enligt alla bolag är det samma företag som tillverkar både privat och företagsbilar.Såvit jag förstått är det Nordic Specialhusbiar (Nordic Specialhusbilar AB - Företagsinformation) som gått i konkurs – således det företag som tillverkat rullande polisstationerr, tandläkarmottagningar, vaccinationscentraler och andra specialhusbilar.
Huruvida tillverkningen av privathusbilar påverkas, är än så länge oklart.
Pålle
Ja, det läste jag om, så trist att det drabbade dem till konkurs. Så tråkigt för företagetDe blev för beroende av en potentiell storkund som helt plötsligt inte kunde betala det som åtagits. Det är inga småpengar det handlar om...
Undrar om det inte är den där satsningen på stora Off-Roadbilar som är problemet.Man kan ju då hoppas att de kan komma igen då deras övriga verksamhet tydligen var lönsam. Frågan är vilken storkund det är frågan om som tydligen beställt något de inte kan betala.....
Just ett sådant här monster såg jag i somras parkerad utanför sonens lägenhet på Kungsholmen.....Undrar om det inte är den där satsningen på stora Off-Roadbilar som är problemet.
Extrem husbil för alla årstider
I samarbete med Xpedition Trucks tillverkar vi husbilar som klarar alla årstider och de mest extrema förhållanden.+++++++++++nordic-husbilar.se
Xpedition Trucks är inte orsaken till att Nordic går i konkurs!Undrar om det inte är den där satsningen på stora Off-Roadbilar som är problemet.
Extrem husbil för alla årstider
I samarbete med Xpedition Trucks tillverkar vi husbilar som klarar alla årstider och de mest extrema förhållanden.+++++++++++nordic-husbilar.se
Det var Danne Forsslunds bil du såg. Det är han som äger, driver och utvecklar xpedtionshusbilarna och han har bla anlitat Nordic som en av sina underleverantörer. Det är mycket tråkigt att höra om Nordics konkurs, särskilt när de har varit i branschen i så många år.Just ett sådant här monster såg jag i somras parkerad utanför sonens lägenhet på Kungsholmen.....
Det var Danne Forsslunds bil du såg. Det är han som äger, driver och utvecklar xpedtionshusbilarna och han har bla anlitat Nordic som en av sina underleverantörer. Det är mycket tråkigt att höra om Nordics konkurs, särskilt när de har varit i branschen i så många år.
Hurså?Vad är din roll i Expedition Trucks?
Det märkliga är att varken Dan Forsslund eller du, enligt officiella uppgifter i Bilregistret, äger någon husbil av det slaget.Det var Danne Forsslunds bil du såg.
Det är ju naturligtvis intressant när någon registrerar sig i flera forum bara för att försvara ett företag som de på något sätt är delaktiga i.Hurså?