in002
HBK Medlem
Efter fyra resdagar är vi framme; Camping Fueringola där Stefans kompis bor. Vi började med tre födelsedagar innan vi tog TT-linjen från Trelleborg mot Travemunde. Överfarten var helt ok med sovplats i hytt med två enkelsängar. I Travemunde snöade det häftigt och färjan kunde inte fälla ner landgången för snön tog emot. Mycket snö var det men för mig som körde gamla Bettan (Kabe Travel Master 2006) var det underbart att köra. Bilen var stadig och gick som på räls. Vi körde med gps:en inställd på Fueringola Camping och hamnade efter 75 mil i Belgien någonstans och jag var rätt trött. Mannen sjuk så vi stannade på en lastbilsparkering och sov några timmar.
Dag två vaknade vi med minus två graderoch vi fortsatte mot Frankrike och Paris 75 mil till. I Paris snöade det. Vi letade okunniga som vi var efter camping och körde mot Pont Neuf utanför Bordeaux. Det blev att köra mellan små gränder långt ut i mörkret till en camping som var stängd. På min telefon hittade vi Ville de Lac. Där var det öppet dygnet runt. De tog 22 euro.
Dag två vaknade vi med minus två graderoch vi fortsatte mot Frankrike och Paris 75 mil till. I Paris snöade det. Vi letade okunniga som vi var efter camping och körde mot Pont Neuf utanför Bordeaux. Det blev att köra mellan små gränder långt ut i mörkret till en camping som var stängd. På min telefon hittade vi Ville de Lac. Där var det öppet dygnet runt. De tog 22 euro.