Lasseopling
HBK Medlem
Hej är det någon som har eller har provat mobil ac i husbil, den modellen med en ute och en innedel, funkar det? Blir det någon kyla?
Lasse
Lasse
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Det man också kan fundera på, är var man gör av 20 kg AC-anläggning när man flyttar bilen/husvagnen.
Jag tar för givet att den inte kan hänga kvar i ett fönster.
Du måste köpa en sån och sedan återkoppla här på sidan! Jag har för första gången på 20 år ett campingfordon utan AC. Tänkte klara mig med mina fläktar. En Maxxfan DeLuxe i taket och lite småfläktar. Men en splittad AC är onekligen intressant! Så vi inväntar med spänning Montreals test!Man ställer den i garaget, duschen, under bordet eller något annat ställe där den får plats.
Du måste köpa en sån och sedan återkoppla här på sidan! Jag har för första gången på 20 år ett campingfordon utan AC. Tänkte klara mig med mina fläktar. En Maxxfan DeLuxe i taket och lite småfläktar. Men en splittad AC är onekligen intressant! Så vi inväntar med spänning Montreals test!
Jo det svarar på din fråga.
Vibrationer och påföljande buller gör väl att så många är till salu. Du undrade JU varför smånga säljer.
Det verkar som de har ett COP värde som är det sämsta som jag någonsin sett på något liknande. Jag kikade på dem i butiken i somras.
400W in och 760W ut........ Nu finns det ju både COP och SCOP och EER men strunt samma. Det blir väl COP 1,9 och brukar väl vara 4,5 på skapliga pumpar även på kyla.
Inte mycket bättre än en fläkt med några isbitar på en bricka bakom som luftavkylning.
M.v.h. JANKRO.