Lasseopling
HBK Medlem
Hej är det någon som har eller har provat mobil ac i husbil, den modellen med en ute och en innedel, funkar det? Blir det någon kyla?
Lasse
Lasse
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Sant, så har jag också tänktEtt tecken som inte bådar gott är ju att många har varit till försäljning på blocket.
Ett tecken som inte bådar gott är ju att många har varit till försäljning på blocket.
Kompressordelen vilar mot yttervägg. Borde bli mycket vibrationer och buller från den...Är det verkligen delade AC lämpliga för husvagn/husbil med separat inner och ytterdel du har sett många till salu?
Kompressordelen vilar mot yttervägg. Borde bli mycket vibrationer och buller från den...
Med tanke på hur många begagnade det finns till salu på Blocket så måste det väl finnas några som har eller har haft sådan ac som kan delge om det fungerar eller ej, det är det jag vill veta
Sök på husvagn & husbil/ tillbehör/ AC. Fn ligger där 3 st ganska nya.Vad söker du på när du hittar så många delade AC lämpliga för husbil, jag försökte men hittade ingen?
Sök på husvagn & husbil/ tillbehör/ AC. Fn ligger där 3 st ganska nya.
Tack, de hittade jag inte.
Instämmer.Man kan undra vad som gör att dessa är till salu.
Behöver man AC, (ja det gör man) så är mitt råd att montera en något överdimensionerad tak AC.
Jo det svarar på din fråga.Hur svarar detta på min fråga?
Nej det gör det inte. Kompressorn sitter i innedelen. I utedelen sitter bara ett batteri och en fläkt.Kompressordelen vilar mot yttervägg. Borde bli mycket vibrationer och buller från den...
Nej det gör det inte. Kompressorn sitter i innedelen. I utedelen sitter bara ett batteri och en fläkt.
De är troligen effektivare än motsvarande tak-ac men innedelen bullrar mer än takvarianten.
Sedan har man ju begränsad plats i bilen och den är ju rätt stor....