Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Om den visar bortåt 10% fel nu kan du eventuellt byta till 225/75-16". Kolla rullningsomkretsen på dina nuvarande hjul och jämför med dessa.Är det ingen som bytt till 16 med högre profil ?
Hastighetsmätaren visar ju för lite och använder gps som mätare.
Brukar inte 15 och 16'' hjul ha olika bultcirkel och olika inpressningsdjup?
Pålle
Det står i registreringsbeviset vilka däck bilen skall ha. Att frångå detta mer än några % godkänns inte.
Rätta mig om jag har fel.
Det finns mycket otillåtet man kan hitta på utan att åka fast.Jag har faktiskt aldrig varit med om att dom har kollat däcksdimensionen på husbilen, och inte på personbilarna heller i modern tid.
Det finns mycket otillåtet man kan hitta på utan att åka fast.
Se till att byta till vinterdäck så fort som möjligt om det bli minusgrader, däck köpta i medelhavet funkar oftast inte när det blir kallt, (blir stenhårda)Blev för några år sedan tvungen att akut köpa 2 däck i Italien på grund av skada. De vägrade att sälja annat än exakt de däck som stod i registreringsbeviset inklusive hastighetsindex! Påstod att polisen hade koll på detta!