Sv: Knaus Sun Traveller 708 G ???
Glem 3,5t på en 708G, du må opp i minst 3,85. Bilen er tung i utgangspunktet. Vår bil lå på ca 4t når vi reiste med den.
Kjøpte en 2003 modell som var 6 mnd gammel da. En solid bygget husbil med noen mangler fra fabrikk. Men pass opp. Bilen er konstruert av Knaus med en akselavstand på bare ca 370 cm(kort) på en lang bil med meget langt overheng bak!. Akselvekten bak på disse er i utgangspunket høy og nær hva som er tillatt. Om du laster f.eks 100 kg i garasjen stiger aksellasten 200 kg bak osv... (2004 modellen og nyere kom med AlKo langt chassis)
På vår var det mye trekk bak fra den store Heki takluka, samt fra skjøt i gulv mellom bodel og chassis, samt fra kjøleskapets ventilasjon. Er det slik på din, kjøp noen tuber sicaflex og lag limfuger, samt få laget bedre lister på Heki. Vår bil var for kald bak hos barna når vi kjørte i påske og høst ferie.
Knaus har dimensjonert bodelens ladeanlegg for dårlig, og vi hadde mye strømproblemer med det. Jeg bygget om anlegget. Calira electro blokk / lader var også en konstant problem lager. I dag ville jeg montert en Ctek DCDC lader så er det problemet borte, og jeg ville montert hjelpe luftfjærer bak.
Men grattis, en solid husbil, bare man laster forsiktig i garasjen!.