Roddarpelle
HBK Medlem
Någon som har ett enkelt tips om byte av kökskran till en Roller Team 2017
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag köpte på IKEA till adria med tryckstyrd pump 4 år sedan 198krNågon som har ett enkelt tips om byte av kökskran till en Roller Team 2017
hej hur löste det sig för , jag skruvade isär över delen och har hitta en brytare som ska passa , VVS Home.se Ab. 467 . Man plockar isär på ovansida väldigt lätt . Hör av dig om det kronglr. Dick FolkessonJag tänkte mig mer om någon bytt i en Roller team, och hur jag ska få bort den gamla på ett bra och enkelt sätt.
Verka väldigt trångt vid vasken.
Kan du länka till denna? Jag hittar ingen lämplig för husbil.Köpt en på Biltema 299kr. Lätt att byta
Ok, en vanlig köksblandare. Den skulle inte fungera i bil med dränkpump (precis som Blaser338 skrivit).Köksblandare
Ettgreppsblandare i förkromad mässing (CC757S). Modern köksblandare med svängbar flexibel pip och munstycke med två strålfunktioner. Handduschen går smidigt att haka av från hållaren och hjälper till att enkelt spola rent disk och hålla rent i diskhon. Keramisk tätning (35D-1 blandarinsats)...www.biltema.se
Jo om du sätter en manuell brytare men det är ju inte lika bekvämt. Vatten kommer ju ii vilket fall.Ok, en vanlig köksblandare. Den skulle inte fungera i bil med dränkpump (precis som Blaser338 skrivit).
Vissa tryck system behöver också en brytare i kranen... På min bil är det så..Det är lite beroende på om du har tryckpump eller pump i vattentanken. Har du tryckpump så kan du använda i stort sett vilken kran som helst men har du pumpen i tanken så behöver du ju en pump med inbyggd brytare såvida du inte sätter en brytare så att du själv kopplar in pumpen manuellt.
Javisst, jag kan ju sätta in diskmaskin och badkar också om jag vill. Det går att bygga om hur mycket som helst.Jo om du sätter en manuell brytare men det är ju inte lika bekvämt. Vatten kommer ju ii vilket fall.
Nu vet jag ju inte vad du har för bil men glöm inte att kolla så du klarar det utan att det blir överlast. Badkar rymmer ju en hel del vatten.Javisst, jag kan ju sätta in diskmaskin och badkar också om jag vill. Det går att bygga om hur mycket som helst.
Vi har haft 4 bilar och ingen med dränkpump. För så är det ganska lätt att sätta antingen en tryckknapp eller vippströmbrytare för att kring micro ryttaren, så hade vi det i en husvagn.Jag ska naturligtvis inte bada när jag kör. Den får väga mer när den står stilla.
Nog med trams nu. Min poäng var att blandaren på Biltema var utan mikrobrytare. Utan att veta så tror jag att de med mikrobrytare är de vanligaste i husbilar.