Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Limma en plywood skiva som du kan skruva i sedanVisa bilaga 218232
Själv skulle jag vilja sätta upp hyllor och krockar, men är för rädd att skruva i dessa tunna väggar
En bild kanske ?Vi har så smått börjat fylla utrymmet nu.
Satte lastöglor och längre verktygskrokar i bakre väggen.
Längst in sitter bordet fastspänt (som vi tidigare tänkt kasta för det varit för stort för husbilen men perfekt när man sitter ute).
Utanför detta, hängt på krokarna, sitter 2+2 positionsstolar (typ solstolar).
Lådan för domkraften togs bort och ersattes av två skoskåp från Ikea (monterade över varandra).
På golvet, nedanför stolarna, står en 10liters reservdunk ansluten till den extra dieselvärmaren. Den kan med ett enkelt handgrepp demonteras och användas som vanlig reservdunk.
Sedan införskaffades en plastlåda som, på mm, ryms mellan dunken och bakre väggen. Här ligger gasolgrillen med slang och tillbehör.
Byggde även en liten hylla som anpassats till lite större plastbackar med lock.
Den nedre innehåller en extra toatank. Den mellersta lite fiskegrejer mm. Och den översta har vi inte fyllt än.
Satte även lite krokar i träväggen mot boutrymmet.
Här hänger bra å ha saker som snökedjor, elkablar, vattenkanna, greppmattor mm.
Nu är ca 70% av golvytan ledig för allt annat som allt som oftast ska med.
Men troligen kommer även ett reservhjul läggas in till europasemestern.
Nja...En bild kanske ?
Allt möjligt i en salig oreda men jag vet var sakerna finns.Jag har ett ganska stort garage (högt i tak) men har svårt att utnyttja höjden.
Jag har sett många fina lösningar på hyll och förvaringssystem på forumet.
Blir lite inspirerad av att dra nytta av en del.
Sedan kommer nästa tanke.
Till vad då?
Idag har jag några krokar på väggarna för kabel, vattenslang, utemöbler och snöskyffel.
Två plastbackar med gasolgrill och extra wc-tank samt en låda med snökedjor.
Sedan är det i princip tomt.
Vad har ni för grejer i era garage?
Japp de är dem vi har. Drog lite montagelim på baksidan samt två korta skruv.Dom här tycker jag är bra, efter tips på forumet, finns i vitt också.
TRONES Skoskåp/förvaring, svart, 52x39 cm - IKEA
TRONES Skoskåp/förvaring, svart, 52x39 cm Det är grunt och liten plats – en praktisk lösning i mindre entréer eller hallar.www.ikea.com
Jag vill inte skruva i väggarna, köpte starkt kardborreband 50mm som jag använde istället. "Hittar inte den produkten nu"
Våra lådor står mot bakväggen från golvet och upp, har aldrig ramlat ner.