• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymer 694 1990

Gusta

HBK Medlem
Inlägg
200
Kommun
Avesta
HBK-Nr
16169
Medlemskap
2024
Hej,helintegrerad sådan, har ni bytt framruta i en sån.
Ska fixa stenskott me hörde med Carglas verkar vara svårt att hitta en framruta om det skulle behövas.
Det borde vara samma ruta i dom mindre bilarna.
Mvh gusta
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.637
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Hymer är ju kända för sin reservdelsförsörjning.

Om inte glasmästaren kan hitta en ruta, kanske en Hymer-återförsäljare kan.

Pålle
 

Gusta

HBK Medlem
Inlägg
200
Kommun
Avesta
HBK-Nr
16169
Medlemskap
2024
Ja jag är inne på samma lösning,rutan behövs ju inte än,men man vet aldrig.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.629
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hejsan, det verkar underligt, det är troligen samma ruta i min och den har jag bytt två gånger de sista åren. Den rutan sitter i massor med husbilar troligen fler än HYMER och i massor med årsmodeller. 694 är väl en boogiFiat så då borde det stämma.
(Kanske samma fenomen som får en del verkstäder att säga. Jaaa du vet,,, reservdelar till de där gamla bilarna är svååårt....... Vilket är bu..sk..)
Det har aldrig varit någon fråga om att det är svårt att få tag i. HYMER med den rutan finns troligen i tiotusental runt om i Europa.
Sista gången jag var där så sa jag att jag vill ha samma toning på rutan som förra gången så det stämmer med sidoruterna.
Inga problem sa han jag beställer på samma nummer som förra gången och så tar jag en ny gummilist också.
Det är visst en liten strid att byta och de behöll den gamla gummilisten som funkade bäst för killen som visst brukar få äran.
Det verkar ta tid, och tätning som skall torka för att få det tätt och fint för jag får lämna den ena dagen och hämta nästa.
Jättebra utfört jobb sista gången faktiskt. Man behöver ha glasförsäkring med enbart självrisk för det kostar runt 20.000:-

Förresten de som bytt på min hör till bolaget Ryds Bilglas och de finns väl lite överallt som alla andra, och jag tror de beställer från Tyskland om de inte har på något eget lager för Pinkington finns i Sverige också. Men som sagt verkar inte vara något bekymmer alls att få tag i. Kan det vara att det är besvärligt så de helst vill slippa.
Här har du det som står på rutan..... Den är svagt bronstonad..... Men det är ju inte helt hundra att du har samma men mer än högst troligt så kolla upp noga om du behöver numret som är det enda som står på rutan men kanske inte räcker ändå.
Det som står längst ner är bara, . 0
Ruta HYMER.JPG

Lycka till. M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

Gusta

HBK Medlem
Inlägg
200
Kommun
Avesta
HBK-Nr
16169
Medlemskap
2024
Vad säger du,20000 i självrisk???
Men bra tips,måste forska i saken.
Du menar väl att du betat bara självrisken.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.629
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Vad säger du,20000 i självrisk???
Men bra tips,måste forska i saken.
Du menar väl att du betat bara självrisken.
Hej, ja det vill till att man har så man bara betalar självrisk på typ 1600:- och inte procent av rutan m.m. också, för då kan priset springa iväg en del av bara det.

M.v.h. JANKRO.
 
Toppen