mtjok
HBK Medlem
Hej Vilka stödben skall man montera EP eller Alko vi har alko chassi erfarenheter och pris vår bil har dubbelgolv.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag skulle välja EP, pga. servicenätet, pris minst 70000krHej Vilka stödben skall man montera EP eller Alko vi har alko chassi erfarenheter och pris vår bil har dubbelgolv.
Veva? Då får du ta i ordentligt!Vem lägger minst 70000 tusen på att slippa veva manuellt?!?!!!????
Jag med, inte hört något positivt om de övriga märkena. (har E&P själv )
Ha ha rolig på nyårsafton, du vet nog vad jag menar hoppas jagVeva? Då får du ta i ordentligt!
Så stor vev finns nog inte.Veva? Då får du ta i ordentligt!
Vill ha svar på varför man vill lägga 70000 på ep stödben hur ni motiverar denna summa 70000?!???????Veva? Då får du ta i ordentligt!
Jag gav 53kkr för några år sedan, det var mycket pengar för mej, men har aldrig ångrat mej. Vi fricampar ofta, då kan underlaget luta rejält, då tycker jag benen är värda alla pengarna.Vill ha svar på varför man vill lägga 70000 på ep stödben hur ni motiverar denna summa 70000?!???????
Tack för svaret har, själv inte svårt att investera dessa pengar, men skulle aldrig göra det, dom pengarna skulle vara ett års budget för el värme o matJag gav 53kkr för några år sedan, det var mycket pengar för mej, men har aldrig ångrat mej. Vi fricampar ofta, då kan underlaget luta rejält, då tycker jag benen är värda alla pengarna.
Står man oftast på ställplats/camping samt har en husbil som är i våg på plan mark är investeringen svårare att motivera.
Men för en del av oss med nyare husbil så är det runt 6mån. värdeminskning, så allt är relativt.Tack för svaret har, själv inte svårt att investera dessa pengar, men skulle aldrig göra det, dom pengarna skulle vara ett års budget för el värme o mat
Tror inte att du får igen dom pengarna vid en eventuell försäljning så gäller halva nypriset kan inte motivera värdeminskningen, min åsiktMen för en del av oss med nyare husbil så är det runt 6mån. värdeminskning, så allt är relativt.
Jag uttryckte mej nog luddigt, jag menar att flera nyare husbilar tappar i värde var 6:e månad vad hydrauliska stödben kostar att skaffa.Tror inte att du får igen dom pengarna vid en eventuell försäljning så gäller halva nypriset kan inte motivera värdeminskningen, min åsikt
Vad menar du med nyare husbil själv har jag Rapido 2014 det kallar jag för nyare ?Men för en del av oss med nyare husbil så är det runt 6mån. värdeminskning, så allt är relativt.
Under alla år som jag seglade så låg båten plant i vattnet när vi ankrat, husbilen lutar oftast lite. Det finns såklart olika sätt att lösa det problemet, flytta runt, lägga block under hjulen . Vi har provat allt men smidigast är automatiska stödben vilka som är bäst får andra avgöra, vi har E&P och är jättenöjda.Många av H-bilsåkarna skriver att dom var båtåkare förut , men nu ska dom ha stödben för att stå stadigt och precis i linje
annars fungerar ingenting inte kunna sova, kylskåp som inte fungerar . . . . Tänk om dom skulle gå tillbaka till båt undrar hur det skulle gå ?
En undran vilken årśmodell har ni??Men för en del av oss med nyare husbil så är det runt 6mån. värdeminskning, så allt är relativt.
Jag slipper baxa runt på klossar och försöka få bilen i våg, dessutom lutar det kanske för mycket så du lyckas inte ändå.Vill ha svar på varför man vill lägga 70000 på ep stödben hur ni motiverar denna summa 70000?!???????