Nu kan vi njuta av fri roaming i EU 10 år till enligt artikeln
Semestern är räddad – tio år till med fri surf i Europa
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Men det tråkiga är att det gäller bara i max 30 dagar från utresedagen, jag vet att vissa operatörer inte bryr sig..... Men har du tre så gäller det i max 30 dagar...Nu kan vi njuta av fri roaming i EU 10 år till enligt artikeln
Intressant, undra hur 3 kan kringgå reglerna med fri roaming (som jag tolkat så har man rätt att ringa/surfa fyra månader)? 30-dagarsregeln kanske bara gäller just ett särskilt abonnemang hos dem?Det här tidigare här på hbk forum varit flera trådar om just detta... Och vad jag minns så var det en gräns vid max 30 dagar vistelse utomlands...
Nu är det säkert både 3-4 eller 5 år sedan detta skrevs i trådarna, så mycket kan ju ha hänt sedan dess...
Däremot fick jag detta sms av min operatör i år...
Visa bilaga 218946
Jag har 3 som operatör på min jobbmobil och bor i skogen 3 mil söder om jönköping och har noll täckning. Skulle aldrig satsa på den operatören om jag åker utomlands. Har telia på privata mobilen och det har funkat klockrent dom senaste 15 åren ute i europa utan extra kostnader. Streamar TV och använder Radioplay i dom länder vi inte förstår språket.Men det tråkiga är att det gäller bara i max 30 dagar från utresedagen, jag vet att vissa operatörer inte bryr sig..... Men har du tre så gäller det i max 30 dagar...
Albanien är inte med i EU (ännu), så det är nog förklaringen till 30d.Det här tidigare här på hbk forum varit flera trådar om just detta... Och vad jag minns så var det en gräns vid max 30 dagar vistelse utomlands...
Nu är det säkert både 3-4 eller 5 år sedan detta skrevs i trådarna, så mycket kan ju ha hänt sedan dess...
Däremot fick jag detta sms av min operatör i år...
Visa bilaga 218946
Det är så som Arkilles skriver.... I avtalet finns också 3 världar.. Och då behöver landet inte vara inom EU och EES...Jag har 3 som operatör på min jobbmobil och bor i skogen 3 mil söder om jönköping och har noll täckning. Skulle aldrig satsa på den operatören om jag åker utomlands. Har telia på privata mobilen och det har funkat klockrent dom senaste 15 åren ute i europa utan extra kostnader. Streamar TV och använder Radioplay i dom länder vi inte förstår språket.
Jag bytte också våra abonnemang till Telenor (själv till obegränsat och M’s till ”bara” 4 Gb) och surfar ganska mycket på mitt abonnemang men pratar aldrig!I somras köpte vi nya telefoner på Elgiganten och blev övertalade att byta till Telenor och lät mig övertalas när man lovade att vi skulle kunna använda våra telefoner utomlands med fri roaming i minst 6 månader om vår förbrukning var rimlig.
Tommy