Carthagofrik
FD HBK Medlem
Caravan Club har jag betydligt billigare en Folksam
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Det är först när en skada händer som man vet om man har ett bra försäkringsbolag eller inte?
...............................
Självklart har olika familjer olika ekonomi och möjligheter men i mitt fall väljer jag att ha allt samlat i Folksam då dom har varit oerhört smidiga att ha att göra med så jag tycker definitivt det är värt de där extra kronorna som husbilen kostar mer än i andra bolag."
Stämmer med mina tidigare beskrivna upplevelser, Folksam har varit mycket bra att ha att göra med. Totala premien för våra försäkringar fullt konkurrenskraftiga.
Till Tre kronor Försäkring AB, Swedbank och Sparbankernas bolag betalar jag 432 kr. varje månad vare sig den är avställd eller ej.Vilka bolag?
Desto fler som ställer av ofta, desto fler bolag kommer att skapa sådana försäkningar.
Tror jag.
Har haft sådana försäkringar på mina mc i 15år nu.
Mycket snack om kostnaden för premien här, en annan intressant faktor är väl erfarenheter per bolag om hur en skada/försäkringsärende hanteras?
Ja, inte har jag lust att betala 400sek+/mån för avställd bil, min kostar 33/mån hos LF. Jag får inte bo i den och det är inte heller intressant för oss i nuläget. Men riskerna för bolaget är ju små när den står parkerad i ett garage som också är försäkrat hos LF till skillnad mot när jag är ute och vimsar runt i trafiken.Till Tre kronor Försäkring AB, Swedbank och Sparbankernas bolag betalar jag 432 kr. varje månad vare sig den är avställd eller ej.
Du skrev aldrig vad Du betalar för avgift när bilen är påställd?Ja, inte har jag lust att betala 400sek+/mån för avställd bil, min kostar 33/mån hos LF. Jag får inte bo i den och det är inte heller intressant för oss i nuläget. Men riskerna för bolaget är ju små när den står parkerad i ett garage som också är försäkrat hos LF till skillnad mot när jag är ute och vimsar runt i trafiken.
älsningar Peter
Du skrev aldrig vad Du betalar för avgift när bilen är påställd?
Hur menar du?Fattar inte vad du menar, när du ställer av så går ju försäkring per automatik över till att bara vara avställningsförsäkring
Kabria fullforsäkring pr. år; 2019 Kabe Travelmaster Royal X 780 LGB; ca.5400.- , HB skatt; 14026.- pr. år