Jag funderar också på det det där med DNA men man vill ju inte åka fast för massmord eller åka fast för den glasruta jag hade sönder i 5:e klass. Och vad gör man om det visar sig att min bättre hälft egentligen är min syster.
Min farfar emigrerade till USA i runt 1920-talet, någon släkting har lyckas hitta att han klev på båten via passagerarlistor, sen vet vi inget mer, det där måste ha varit en stor sorg för farfar eftersom han aldrig åkte, det var hans bror som for iväg istället på farfars biljett, sedan dess är han spårlöst borta. Varför brodern fick farfars biljett var för att länsman ville prata med brodern..
Hade varit vansinnigt kul att veta om någonting mer om brodern, fast hade det gått bra hade han nog hört av sig eller var det där brottet hemskare än vad som förts vidare i släkten, fast mina barn vet ju ingenting om någonting när det gäller släkthistoria. Kan det funnits två personer med samma namn och födelsenummer, en i USA och en i Sverige?
Sen har jag hört skvaller om att min pappa var inblandad i faderskapsmål, men det var ju lååångt innan DNA existerade, så jag kanske bor granne med min bror.
Det skulle det vara kul om man kunde se om pappa hade rätt då han påstod att våra förfäder kommer från en ort i Sverige för X tusen år sedan, törs inte ens skriva det i siffror för då blir man stämplad som idiot.
Sen gillar jag det finska språket så några rötter måste komma därifrån, kan to,m titta på otextad finska via tv, min bättre hälft undrar om jag förstår, inte ett ord men det är behagligt och jag gillar det, sådär nu blev jag stämplad som en idiot.
Har en fundering, om jag nu gör testen så kan den väll bara bygga på andra som redan gjort testen och dom som gör testen efter mig som bevisligen är min släkt, kommer jag få några uppdateringar på det?
Helt ärligt, jag förstår inte hur mina förfäder kan namnges då dom aldrig efterlämnade sig DNA.
Nu snurrar det i skallen och hur ska jag nu kunna somna.
Mvh//Chippen