Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Njae. Det var väl inte så svårt att förstå? Håller med om att ordföljden kunde vara mer precis, men det borde inte gå att missförstå. Det är ju trots allt en informationstavla, inte en kurs i ellära!Jag låter bilden från Orsa Grönklitts ställplats tala...
Fast jag har gjort av med betydligt mer än 16Ah....Njae. Det var väl inte så svårt att förstå? Håller med om att ordföljden kunde vara mer precis, men det borde inte gå att missförstå. Det är ju trots allt en informationstavla, inte en kurs i ellära!
Skulle vara lite intressant att höra hur du kan veta att du har gjort av med betydligt mer än 16 Ah.Fast jag har gjort av med betydligt mer än 16Ah....
Bara Alde-pannan drar 3kW i högsta läget. Det medför att 16Ah passeras redan efter ~1h15min.Skulle vara lite intressant att höra hur du kan veta att du har gjort av med betydligt mer än 16 Ah.
Spänningen är 220V och avsäkrat med 16 A vilket betyder att man kan koppla in max 3500W (3,5Kw) detta kan man ha på hela tiden men om man kopplar in mer utrustning går säkringen.Bara Alde-pannan drar 3kW i högsta läget. Det medför att 16Ah passeras redan efter ~1h15min.
Absolut, men nu var det inte det som var frågan.Spänningen är 220V och avsäkrat med 16 A vilket betyder att man kan koppla in max 3500W (3,5Kw) detta kan man ha på hela tiden men om man kopplar in mer utrustning går säkringen.
Tycker dit svar är ännu dummare då man svarar i god mening men det verkar man inte kunna göra mer på forumet längre.
Ordföljden stör inte men enheterna....Njae. Det var väl inte så svårt att förstå? Håller med om att ordföljden kunde vara mer precis, men det borde inte gå att missförstå. Det är ju trots allt en informationstavla, inte en kurs i ellära!
Jag tittar alltid i skåpet, på säkringarna står hur många A det går att belasta.Faktiskt en bra fråga att ta upp, särskilt vintertid. Väldigt få elstolpar är märkta med max ström att ta ut. Det förekommer 2A, 6A, 10A, 16A etc. Jag brukar fråga men ofta vet inte personalen… Brakar jag på 3KW o säkringen sitter i ett låst skåp någonstans… Inte kul, bättre skyltar önskas.
Det finns det, bl a i marinan i Ystad, där köper du en viss mängd el.Om man är petig så kan det tydas som att strömmen stängs av när man förbrukat 16Ah, vilket inte är helt omöjligt i vissa lägen.
Det finns ju begränsningar i mängd i många andra sammanhang, ex. man får 50 Liter vatten för en viss summa pengar i en automat m.m.
Och jag tror att det finns elstolpar som också stänger av efter en viss förbetald förbrukning.
M.v.h. JANKRO.
Om man är petig så kan det tydas som att strömmen stängs av när man förbrukat 16Ah, vilket inte är helt omöjligt i vissa lägen.
Det finns ju begränsningar i mängd i många andra sammanhang, ex. man får 50 Liter vatten för en viss summa pengar i en automat m.m.
Och jag tror att det finns elstolpar som också stänger av efter en viss förbetald förbrukning.
M.v.h. JANKRO.
Den går ju egentligen inte att tolka på annat sätt.Du var den första att tolka skriften rätt