Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Vill oxå veta felet. Håller på att laga ett 8505 skåp. Där var det tryckknapps panelen som inte funkar. Gick inte starta elr stänga av, ändra tempen elr nått annat med panelen Köpte nya micro brytare å bytte dessaFinns någon som bytt kretskortet på detta kylskåp själv. Var sitter det?
Bytte kretskortet på vårt kylskåp efter ha haft liknande problem. Sitter på framsidan. Väldigt enkelt att byta, det svåra var att få tag i ett. Kostade runt 2.100 krVill oxå veta felet. Håller på att laga ett 8505 skåp. Där var det tryckknapps panelen som inte funkar. Gick inte starta elr stänga av, ändra tempen elr nått annat med panelen Köpte nya micro brytare å bytte dessa
Styrkorten finns inte att få tag på. Har du tur så
Jag bytte micro brytarna kostnad 1kr styck + max 1 timmes arbeteBytte kretskortet på vårt kylskåp efter ha haft liknande problem. Sitter på framsidan. Väldigt enkelt att byta, det svåra var att få tag i ett. Kostade runt 2.100 kr
Problemet är att kretsmortet är bränt. Det luktade bränd bakelit under en tid, men sen la skåpet avStyrenheten sitter på baksidan ganka långt ned,en fyrkantig svart box,tag bort nedre gallret på utsidan så kommer du åt.
Vad är det för problem?
Det jag bytte satt i panelen på framsidanOlof G säger att kortet sitter på baksidan långt ner. Gunnarsson säger framsidan. Vem har rätt..?
Bägge har rätt sitter 2 kretskort. Ett fram å ett bakOlof G säger att kortet sitter på baksidan långt ner. Gunnarsson säger framsidan. Vem har rätt..?
Beror på i vilken del felet sitter. Men troligtvis det bakre kortet. Det främre har brytare som kan bli fukt i å då fungerar det inte att ställa in kylskåpet på det man villVilket skall jag byta då 12 volten lagt av och även den automatiska omkopplingen mellan 12; 220; gasol.
Det började med att panelen blev helt svart, gick igång, svart igen. Sedan var den svart hela tiden. Ingen bränd lukt. Bytte panelen och då blev det bra. Fick med hela panelen, med knappar o kretskortet därmed väldigt enkelt att byta.Vilket skall jag byta då 12 volten lagt av och även den automatiska omkopplingen mellan 12; 220; gasol.
Har en Hymer 2012. Åskan hälsade på förra året då vi stod i Limhamn.Problemet är att kretsmortet är bränt. Det luktade bränd bakelit under en tid, men sen la skåpet av
Vad heter skåpet mer än 8505 det finns olika bokstäver framför.Finns någon som bytt kretskortet på detta kylskåp själv. Var sitter det?
Rmdt8505Vad heter skåpet mer än 8505 det finns olika bokstäver framför.
Samma kort kan sitta i rmd8505 rmdt8505 rmd 8555 rmdt8555Rmdt8505
Kvarstår ett problem enl Dometic finns ej det att köpa mer , förslag på andra ställen?Samma kort kan sitta i rmd8505 rmdt8505 rmd 8555 rmdt8555
Har du den med display där det står 230, 12, GAS, AES så är det rätt kort
Amazon, Ebay, sen har du lagakretskort ett företag i sverigeKvarstår ett problem enl Dometic finns ej det att köpa mer , förslag på andra ställen?