För min del så känns det som man blir lurad på pengar på varje verstad i Sverige. Jag ska ju inte klaga som är i Spanien på vinterhalvåret och kan serva allt där. Bytte kamrem ifjol ,ca 4000:-. Var inne för en vecka sen hos Fiat och bytte bromsolja samt broms och hydraulolja till robotlådan, 130 euro,visserligen inga marmorgolv och inga fönster överhuvudtaget,men ändå ett bra jobb. Ska någon dag framöver in till Alde här nere för byte av glykol, fått pris 4000:- Tror det blir billigare härnere,förhoppningsvis. Så antagligen tjänar verkstäderna grova pengar på all denna service. Det var som Fiatverkstan sa vid byte av kamremmen då jag tog upp frågan om vattenpumpen, är det något fel på pumpen. Nä inte vad jag vet,sa jag. Då titta han lite konstigt på mig och fråga,varför ska du då byta den.
Han menade att detta bytande bara för att man ska passa på när remmen är borta bara blir så mycket dyrare för kunden.
Så jag kör på med att Fiat här nere får sköta bilen,samtidigt som man kan lägga sparade pengar på andra nöjen.
Han menade att detta bytande bara för att man ska passa på när remmen är borta bara blir så mycket dyrare för kunden.
Så jag kör på med att Fiat här nere får sköta bilen,samtidigt som man kan lägga sparade pengar på andra nöjen.