Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Kommer du inte åt infästningen av batteriet så återstår nog bara att lossa stolen, bultarna i golvet ser någorlunda lättåtkomliga åtmintone på framsidan, alternativt bultarna strax under stolsdynan.Jag har funderat om det enda sättet byta bodelsbatteri är genom att ta bort framsätet förarsidan. Bilen är Hymer årsmodell 2005. Fiat Ducato. Det är omöjligt ta bort batteriet när det är så trångt.Visa bilaga 226807
Tack för svaret. Det är väl det enda sättet.Kommer du inte åt infästningen av batteriet så återstår nog bara att lossa stolen, bultarna i golvet ser någorlunda lättåtkomliga åtmintone på framsidan, alternativt bultarna strax under stolsdynan.
TakkJeg har en Dethleffs basert på Fiat 2004, og setet mitt har samme innfesting. Det er 4 skruer, 2 i forkant og to på toppen i bakkant (nås ved å vri litt på setet), så kan stolen løftes rett ut. NB, den er tung!
Tack. Tänkte väl det. Är det inte mer än 40 kg är det inga problem för mig.Har en 03a och det är väl samma hytt. Brukar lossa sätet när jag tar ur batteriet för vinterförvaring. 4 bultar och enkelt jobb fast stolen är tung och knölig att lyfta ut.....