Tack för din omtanke Frank!
Det kanske låter förmätet men det handlar inte enbart om tur!
När jag stod där vid StenaTerminalen i Halmstad hade jag surfat halva natten efter information om Covid-19 spridningen i Europa.
Att startmotorn klickade vid första försöket en timme innan avgång hade egentligen ingen större betydelse. Motorn gick igång ibland och jag körde ju hem med husbilen. Jag kunde likaväl kört på färjan och bytt startmotor i Danmark eller Tyskland. Men under hela den gångna veckan hade oron spridit sig, det kändes inte bra och med den informationen jag fick kl.7 på morgonen om trafikåtgärder i färdvägens riktning, tog vi beslutet. "Vi offrar 900 kr. (färjebiljetten) och avbryter". Högst sannolikt hade vi avbrutit resan ändå, fast några dagar senare.
Våra NL bekanta som vi skulle träffat på Drepano i Grekland sitter nu fast där men är på gott humör, de försökte ta sig tillbaka med en ferry från Igoumenitsa idag men blev vägrade. Campingen de står på kommer att stängas den 23e. SOS vill repatriera dem genom Albanien!?! Så mycket vet SOS om läget!
Ambassaden hittar nog en lösning, i annat fall får de väl campa på ambassadområdet. Det löser sig alltid. De är vid gott mod, njuter av solen och det vackra vädret, ytterst lite folk på stranden.
Fast det stämmer som Peter berättar, Lidl påfylles dåligt! Men 9 färjor kör som vanligt mellan Grekland och Italien med enbart lasttrafik så även Lidlbilarna kommer väl snart fram till affären.
Julian