Sv: 27mhz
Använde 27 Mhz under många år på 80/90-talet då vi var med i olika PR-klubbar i Skåne, CeFy Kristianstad, Scania Landskrona, Starligt Helsingborg,
På den gamla 27Mhz tiden satt jag och min hustru vägbas på kanal 18 och bas för CowboyClub, senare kallad TIA, Truckers International Association under många år.
Jag var även redaktör en tid för TIA-tidningen, satt även med i styrelsen ett tag.
Anropsnamnet var M 01.
Gittan & Jojje var namnet som många kände igen, en hel del var även hemma hos oss och drack kaffe, vi hämtade dom på Milstolpen!.
Det var många samtal med lastbilar från Sverige och Holland dagligen.
Inte minst under färjestrejken på HH-linjen då många lastbilar var låsta i Helsingör, alla ville ha kontakt med sina anhöriga.
Vi har ingen 27Mhz komradio, men har idag köpt ett set TopCom TWINTALKER 9100 Long Range, som står till laddning, och kommer att finnas på kanal 6/subkanal 11 på PMR bandet.
Det finns säkert många gamla kompisar/chaffisar som idag finns på HBK,eller har husbil/husvagn?.
Antar att många "gamla" chaffisar har blivit pensionärer, men en gång bakom ratten så är det inte lätt att låta bli den.
Känner ni igen er?
Hör av er i såfall.