Mats/Inger Nilsson
HBK Medlem
När jag kopplar in 220 volt så utlöser jordfelsbrytaren vet ej vad som orsakar det
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jordfelsbrytaren i din bil........ Eller jordfelsbrytaren på en elstolpe typ ställplats.När jag kopplar in 220 volt så utlöser jordfelsbrytaren vet ej vad som orsakar det
I husetJordfelsbrytaren i din bil........ Eller jordfelsbrytaren på en elstolpe typ ställplats.
Om det är på en stolpe så koppla bort kontakten i bilen så bara kabeln blir inkopplad i stolpen till att börja med.
M.v.h. JANKRO.
Ps. Du hann att svara innan jag la in frågan.
Så långt har jag också konstateratHar du bytt kabeln , och jordfelsbrytarna löser både i stolpen och i husbilen ligger felet i husbilen
Har du en inverter/växelriktare i din bil. Det kan en 230V kontakt ansluten till den.När jag kopplar in 220 volt så utlöser jordfelsbrytaren vet ej vad som orsakar det
Låg det alltså där och var inkopplat?Min son har avhjälpt felet jag har ett litet oljefyllt element liggandes i facket mellan sängarna och det har på något vis brytaren slagit till så ett liggande oljefyllt element hade bränt därav felet
Av misstag så hade det kopplats påLåg det alltså där och var inkopplat?
Men det måste ju ha varit anslutet, det är ju riktigt farligt och kunde lätt ha orsakat en brand.Av misstag så hade det kopplats på