Känns konstigt att fråga med tanke på hur stort märket är i landet, men företag kan förändras över tid.
Anledningen till att jag frågar är att jag får mycket dåliga vibbar och oseriöst uppförande på en bil vi har beställt.
Det är bara tystnad och inget av de som sägs hålls. Jag börjar fundera mig på att dra mig ur affären och riskera handpenningen då jag är rädd att det bara blir strul vid exempelvis garantiärenden. Problemet ligger inte hos den lokala handlaren som bara är uppgiven och försöker få svar från Adria.
Har jag bara extrem serie-otur eller är det ett företag på väg utför som man måste passa sig för?
Exempel på vad jag menar är oseriöst:
De meddelar att bilen kommer på tisdag.
BIlen kommer inte på tisdag.
Handlaren ringer. Ringer upp mig, får inget svar.
Dagen efter har handlaren svar. Den kommer nästa tisdag.
BIlen kommer inte på tisdag.
Så här upprepar det sig.
Jag har förståelse för att problem kan uppstå. Men det jag inte kan acceptera år den totala tystnaden. En seriös, i min mening, hantering vore
att kommunicera och säga exempelvis att den blir en månad försenad till (redan över ett år hittils) pga att man saknar något. Inte bara säga att den kommer på tisdag..
Anledningen till att jag frågar är att jag får mycket dåliga vibbar och oseriöst uppförande på en bil vi har beställt.
Det är bara tystnad och inget av de som sägs hålls. Jag börjar fundera mig på att dra mig ur affären och riskera handpenningen då jag är rädd att det bara blir strul vid exempelvis garantiärenden. Problemet ligger inte hos den lokala handlaren som bara är uppgiven och försöker få svar från Adria.
Har jag bara extrem serie-otur eller är det ett företag på väg utför som man måste passa sig för?
Exempel på vad jag menar är oseriöst:
De meddelar att bilen kommer på tisdag.
BIlen kommer inte på tisdag.
Handlaren ringer. Ringer upp mig, får inget svar.
Dagen efter har handlaren svar. Den kommer nästa tisdag.
BIlen kommer inte på tisdag.
Så här upprepar det sig.
Jag har förståelse för att problem kan uppstå. Men det jag inte kan acceptera år den totala tystnaden. En seriös, i min mening, hantering vore
att kommunicera och säga exempelvis att den blir en månad försenad till (redan över ett år hittils) pga att man saknar något. Inte bara säga att den kommer på tisdag..