• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vet någon var man kan hitta en "skylt"?

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.672
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hejsan, jag var på en ställplats som hade numrerade platser. Vid betalning (endast i automat) så fick man skriva in numret på platsen man valt, och det gick inte att ta den platsen/betala om den redan var betald.
Vet tyvärr inte fullt ut vad som kommer upp på displayen om platsen redan var betald men tom... Kanske helt enkelt "upptagen".
En nackdel var kanske att oavsett när man kom på kvällen så skulle platsen vara utrymd kl. 12.00 dagen efter, eller då betalas för ytterligare ett dygn så nya gäster kunde ha tillgång till numret och platsen efter kl. 12.00.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.583
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Gissar att rubriken fick någon intresserad! har sett att det finns en liten "skylt" man sätter på sin plats om man kör iväg en runda. Det står typ " vi är bara ute och kör, kommer strax igen".

Någon som har tips var man kan hitta en sådan, har gogglat men det är svårt att veta vad man skall ange som sökord
Om inte ställplatsägaren kan tillhandahålla en sådan skylt så duger det inte med någon annan skylt heller anser jag.
 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
701
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Om inte ställplatsägaren kan tillhandahålla en sådan skylt så duger det inte med någon annan skylt heller anser jag.
Njaaaaeee, hur många stallplatser finns det där ägaren är ens i närheten? Finns ju massor där ägaren sitter flera mil bort.
Betalar jag en plats och nödvändigtvis måste åka (sjukdom, annat nödläge) eller tömma toa, så är platsen min när jag kommer tillbaka.
BASTA.
 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
701
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Njaaaaeee, hur många stallplatser finns det där ägaren är ens i närheten? Finns ju massor där ägaren sitter flera mil bort.
Betalar jag en plats och nödvändigtvis måste åka (sjukdom, annat nödläge) eller tömma toa, så är platsen min när jag kommer tillbaka.
BASTA.
Tillägg: Att hålla på att försöka boka åt kompisar kommer fortfarande, och framledes leda till att man skall ha stryk! SÅ GÖR MAN INTE!!
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.991
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Tillägg: Att hålla på att försöka boka åt kompisar kommer fortfarande, och framledes leda till att man skall ha stryk! SÅ GÖR MAN INTE!!

Men kan man boka plats för fler husbilar så ser jag inget fel i det, sist bokade vi även åt kompisarnas husbil, vi bokade en vecka i förväg, och fick de platser vi önskade :cool:

Du får väl försöka ge mej stryk då ifall vi strålar samman :swoon:
 

Ejden

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
19914
Medlemskap
2024
Men kan man boka plats för fler husbilar så ser jag inget fel i det, sist bokade vi även åt kompisarnas husbil, vi bokade en vecka i förväg, och fick de platser vi önskade :cool:

Du får väl försöka ge mej stryk då ifall vi strålar samman :swoon:
Han menade säkert FULBOKNING stol & bord ute.
 

revander

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
2128
Medlemskap
2024
Vi bokade en plats på välbesökt plats i Spanien. Platsen kostade 10-12€ beroende på storlek, billigare efter tre dygn. Platsen hade nummer och blev inbokad på dator.
Alltså betydligt billigare än Ställplats i Sverige. Där fanns el mot tillägg, fri dusch, tvättmaskin 4€, diskrum, fri tömning och fritt vatten. Boulebana.
Vi fick lämna och återkomma till samma plats. Alla var nöjda, vi och ägaren. Lidl intill gjorde också ett klipp liksom tapasbaren på området.
Vad heter ställplatsen,
 
Toppen