• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Peugeot Boxer köpa?

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.630
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Tror inte denna bil "springer" bort finns säkert prutmarginal, kamremsbyte är förmodligen ett måste och ett prut utrymme.
Den kan du ju byta i santa pola för mycket mindre pengar men köp gärna hela satsen från tyskland hemma.
Sen kan man se det lite som ett roligt projekt om ni bägge är med på det.
Man måste inte nödvändigt ha en riktig husbilsinredning men man behöver toa vatten värme, annars blir resan onödigt jobbig.
inte fel med en kylbox heller.
När det handlar om så stora pengar tror jag att 99,9% väljer en mer färdig husbil med mindre mil skulle jag ha gjort.
Så det är bra läge att pruta!!
Kanhända ses vi till vintern?
Jag är också helt övertygad om att det finns prutmån. Givetvis ska kamremmen bytas men jag får nog göra det här hemma. Kommer inte att köra ner till Santa Pola med den förrän hösten 2025 och vill inte vänta ytterligare ett år och sen köra så långt.
Bilen har en tillräcklig standard och kan bli kul att piffa lite.
Toa finns i form av Portapoti, vatten finns 20 L och även en kompressorkylbox men ingen värme. Vi kommer att stå på el oftast så då kan jag använda min Ecomat värmefläkt. Ett annat inte alltför dyrt alternativ är ju att sätta in en kinadieselvärmare.
 

cosmos

HBK Medlem
Inlägg
266
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
Jag är också helt övertygad om att det finns prutmån. Givetvis ska kamremmen bytas men jag får nog göra det här hemma. Kommer inte att köra ner till Santa Pola med den förrän hösten 2025 och vill inte vänta ytterligare ett år och sen köra så långt.
Bilen har en tillräcklig standard och kan bli kul att piffa lite.
Toa finns i form av Portapoti, vatten finns 20 L och även en kompressorkylbox men ingen värme. Vi kommer att stå på el oftast så då kan jag använda min Ecomat värmefläkt. Ett annat inte alltför dyrt alternativ är ju att sätta in en kinadieselvärmare.
En allt i ett box kinavärmare är ett enkelt sätt att få värme i bilen, efter egna erfarenheter är det ett ett stort stressmoment att alltid vara tvungen att hitta el eftersom du vet kan bli ganska kallt på nätterna. En sån värmare kan stå utan för bilen med en strömkabel och en slang som blåser in varmluften på ett lämpligt ställe. Köp en för 2KW den ger lagom värme.
Lycka till!
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.211
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Jag har gjort många förbättringar på min husbil, men den absolut bästa (!) efter ett flera års utvärderingar.... är dieselvärmaren!
Man blir ju helt oberoende av både el och t.o.m gasol, om det skulle knipa. Den skulle jag inte vilja vara utan.

Kul, att bilen verkar fräsch och du kan ju alltid lägga ett seriöst ingångsbud till att börja med och visa ditt intresse för att göra affär.
Skulle kunna tänka mig att det finns väl alltid någonstans uppemot omkring 15% att förhandla om,
beroende på hur du värderar själva "inredningen". Vad kan du använda och vad kommer du att slänga?

Motortest i all ära, men en viktig aspekt är väl egentligen hur den verkar ha blivit underhållen, t.ex servad med filter- / oljebyten?
Rena slitdetaljer riskerar du ju alltid att få bekosta förr eller senare... och det är väl i det sammanhanget en bedömning kunde vara värt något.
 
Toppen